پرتاب ۲ نمونه ماهواره ناهید یک در سال آینده
رییس سازمان فضایی ایران اعلام کرد

پرتاب ۲ نمونه ماهواره ناهید یک در سال آینده

رییس سازمان فضایی ایران گفت: برای سال آینده دو نمونه ماهواره ناهید یک با ماهواره برهای ذوالجناح و قائم پرتاب می شود.

به گزارش بازار، حسن سالاریه رییس سازمان فضایی ایران در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی که با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دیگر مسوولان صنایع دفاعی و فضایی برگزار شد افزود : ما امسال در عرصه خدمات سنجش از راه دور ۶ سامانه پایشی گرد و غبار، پهنه های آبی، آتش، عرصه منابع طبیعی، گندم، جو و برنج را به بهره برداری رساندیم و برای سال آینده هم دوسامانه پایشی سیل، چعندر قند و ذرت و کلزا راه اندازی می شود.

سالاریه گفت: درباره برنامه ماهواره مخابراتی هم با بخش خصوصی برای تامین ماهواره مخابراتی و ملی در حال همکاری هستیم و ثبت اولیه موقعیت مداری جدید و حفط موقعیت مداری ۴۳ و نیم درجه شرقی از برنامه های امسال است.

رییس سازمان فضایی ایران افزود: بنا داریم ساخت نمونه کیفی ماهواره ناهید ۲ با هدف تست ترانسپوندر باند KU با قابلیت دسترسی همزمان و تقویت کننده را تقویت کنیم.

معاون وزیر ارتباطات درباره منظومه های مخابراتی افزود : منظومه های در ارتفاع پایین در دنیا تحولاتی ایجاد کرده است و ما هم با اولویت به این موضوع می پردازیم و در حال انجام طراحی ماموریت و امکان سنجی منطومه مخابراتی در باند باریک، پهن باند هستیم.


کد خبر: ۱۳۳٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha