۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
فناوری هسته‌ای یک پیشران برای توسعه کشور
رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد

فناوری هسته‌ای یک پیشران برای توسعه کشور

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: امروز فناوری هسته‌ای یک پیشران برای توسعه کشور است و در صنایع و زندگی مردم جلوه‌گر خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این دیدار با تبریک ایام فرخنده فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یادآور غرورآفرینی‌ها و ایام بیداری و اقتدار ملت بزرگ ایران است که توانستند با ساقط کردن رژیم سراپا وابسته و تحت سلطه استکبار، کشور را در مسیر عزت و استقلال قرار دهند.

وی افزود: شهدای والامقام ما از جمله شهید فخری‌زاده در مسیر ایجاد عزت و اقتدار ایران اسلامی گام بر می‌داشتند. اقتداری که در پرتو آن برای ایرانیان عزت، آسایش و امنیت رقم زد و هم‌اکنون هموطنان ما بدون تاثیر از نفوذ و قدرت بیگانگان، در پیشبرد اهداف عالیه کشور و انقلاب، حرکت رو به جلو و استوار دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی و فعالیت‌های صنعت هسته‌ای ایران در خودکفایی کشور و بی‌اثر کردن تحریم‌ها گفت: حوزه فناوری‌های نوین در زمره اقتدار و قدرت قلمداد می‌شود. از منظر مستکبران جهانی حضور ایران اسلامی در بین کشورهای مقتدر ممنوع تلقی می‌شود؛ زیرا دستیابی به فناوری‌های نوین به دلیل ثروت‌سازی و همچنین قدرت سازی برای کشورمان، ما را از سلطه و سیطره استکبار خارج می‌کند و این چیزی نیست که آنها می‌خواهند.

وی افزود: دانشمندان و جوانان ما با جانفشانی، تلاش‌های عاشقانه و مخلصانه و بدون هیچگونه چشمداشتی به بیگانگان، در عرصه فناوری‌های نوظهور به دستاوردهای بسیار مهمی رسیدند و یکی از این موارد، هسته‌ای شناخته شدن ایران در بین کشورهای جهان است.

اسلامی ادامه داد: استکبار اقتدار ایران را نمی‌پسندید و دست به هر اقدامی زدند تا مانع پیشرفت جوانان ما باشند و مسیر را ناهموار کنند. اما جوانان انقلابی ما با بینشی جهادی در مسیر توسعه کشور و حق‌طلبی گام برداشتند و امروز انقلاب ما چهل و سومین سالگرد پیروزی خود را با جوانانی غیور جشن می‌گیرد.

وی گفت: امروز فناوری هسته‌ای یک پیشران برای توسعه کشور است و تاثیر گذاری این فناوری در سایر صنایع و بخش‌های مختلف زندگی مردم جلوه‌گر خواهد شد. در گستره فعالیت‌های صنعت هسته‌ای و بخش قدرت آن، تولید برق را در دستور کار داریم که در تلاشیم با سرعتی بالا به این هدف برسیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: موضوع دیگر تسهیل استفاده از پرتوها در بهبود کیفی بخش سلامت با بهره‌گیری از رادیوداروها است که در حوزه‌های درمان و بخش تشخیصی به طور گسترده قابل استفاده است و گستره دیگر استفاده از پرتوها در صنعت کشاورزی، غذایی و محیط زیست است که در این زمینه‌ هم به لحاظ اقتصادی و هم از جهت سلامت، تاثیر مستقیم بر زندگی مردم را مشاهده خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۳۳٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha