۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
دولت باید رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دولت باید رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کند

حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تاکید کرد که رتبه‌بندی معلمان باید از سوی دولت اجرایی شود و مجلس تمام‌قد پای‌کار ایستاده است.

به گزارش بازار، رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص آخرین اقدامات صورت‌گرفته در این کمیسیون اظهار کرد: پس بازگشت لایحه رتبه‌بندی از شورای نگهبان، دوستانِ شورا و مرکز پژوهش‌ها و نیز وزارت آموزش‌وپرورش به کمیسیون دعوت شدند و مواردی در راستای اجرای رتبه‌بندی بررسی شد.

وی با اشاره به ایراداتی مبنی بر چگونگی محاسبه سنوات خدمتی معلمان گفت: در کل ایرادات جزئی ولی شامل موارد مختلف بوده و زیاد است و شورای نگهبان بر مواردی ریز و جزئی ایراد وارد دانسته که از لحاظ قانونی درست است.

حاجی‌پور با اعلام این که چنین مواردی ممکن است دچار حاشیه شود، از پرداختن بیشتر به برخی موضوعات چشم پوش کرد و گفت: ما تمام‌قد در کنار معلمین ایستاده‌ایم و خدمت شورای نگهبان و آموزش‌وپرورش و سازمان برنامه‌وبودجه و مور استخدامی کشور هم در همان جلسه اعلام کردیم که در کمیته‌ای که تشکیل می‌شود، همگی باید حضور داشته باشند.

این نماینده خدوم مجلس خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون نیز تاکید کرد در حال رایزنی هستیم و انشا الله این موضوع حل‌وفصل خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد اصل ۷۵ نیز در میان اشکالات دیده می‌شود؛ ولی موارد از سوی مجلس قابل دفاع بود.

حاجی‌پور در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: مجلس درخواست کرد از هر نهاد، نماینده‌های اصلی در کمیته مذکور حضور داشته باشند تا دوباره وقتی به شورای نگهبان می‌رود، برگشت نخورد.

وی خطاب به مجری رادیو گفت‌وگو تاکید کرد: شما باید از ما سؤال کنید و مردم و معلمین بایستی از ما انتظار داشته باشند ولی مجلس در کنار رسانه و معلمین عزیز ایستاده و پاسخگوی این عزیزان خواهد بود.

حاجی‌پور یادآور شد: دولت در صحن علنی مجلس رسماً اعلام کرد که ردیف ۱۲ هزار و ۵۰۰ را قبول کرده و بنابراین ما نمی‌توانیم به مردم دروغ بگوییم و هر دفعه آن‌ها را سرکار بگذاریم چون این مسئله از لحاظ اخلاقی شایسته نیست.

وی تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی باید اتفاق بیفتد و ما باید پاسخگو باشیم؛ ضمن این که دولت باید همکاری کند تا این اتفاق رقم بخورد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: سلامت دانش‌آموزان و معلمین و خانواده‌ها و اساتید برای ما اهمیت دارد و لذا از تصمیمات ستاد کرونای کشور حمایت می‌کنیم و امیدواریم از این مرحله جهشی کرونا نیز به‌سلامت عبور کنیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید فرامرز سجادی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      2 0
      سلام ماخواهان هرچه سریعتر اجرای رتبه بندی هستیم معیشت ما فرهنگیان را در نظر بگیرد تا جلوی زن وبچه هایمان دراین ایام عید شرمنده نشویم
    • دکتر حسن رزاقی شانی.دکتری تجارت از مالزی IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      2 0
      باز هم از کمیسیون مجلس ممنونیم.که تلاش خودش را در زمینه رتبه بندی انجام داده ومیدهد.امیدواریم دولت هم به وعده ها خود به نحوه احسن عمل بکند
      • محمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
        0 0
        اقای نوری صندوق ذخیره برادر نوری وزیر است .چه شود!
    • علی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      فرهنگیان که وزیر ندارند حداقل کمیسیون حمایت کنه!!!!!