۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
صدور لحظه‌ای مجوز ۳۰۰ کسب و کار خانگی
رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد عنون کرد

صدور لحظه‌ای مجوز ۳۰۰ کسب و کار خانگی

سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: مجوز بیش از ۳۰۰ کسب و کار خانگی در درگاه صدور مجوزها همان لحظه صادر می‌شود.

به گزارش بازار، امیر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با بیان اینکه از ۱۸ اسفند هیچ دستگاه صادر کننده مجوز فعالیت‌های کسب و کار حق ندارد از مردم برای صدور مجوز کاغذ بگیرد و همه فرایندها باید الکترونیکی شود، افزود: البته برخی دستگاه‌ها آمادگی این کار را ندارند که در تلاش هستیم تا ۱۸ اسفند آمادگی را در همه دستگاه‌ها ایجاد کنیم.

وی گفت: با الکترونیکی شدن صدور مجوزها، دستگاه صادر کننده مجوز برای استعلام، کاغذ به کسی نمی‌دهد و استعلام‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

سیاح افزود: استعلام از برخی دستگاه‌ها به حدی دشوار است که کارآفرینان از دریافت مجوز پس از چند سال عاجز می‌شوند و کار را رها می‌کنند.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد کسب و کارهای خانگی پس از رویت شرایط، درخواست خود را در درگاه صدور مجوزها ارائه می‌دهند و مجوز برای آن‌ها همان لحظه صادر می‌شود.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد افزود: مجوزهای ثبت محور و اعلانی در جا صادر می‌شود و در مجوزهای غیراعلانی شرایط، مدارک، هزینه و زمان به متقاضی به صورت شفاف اعلام می‌شود.

سیاح گفت: اگر دستگاهی بیش از زمانی که در درگاه صدور مجوزها اعلام می‌شود در صدور مجوز تعلل کند مرتکب جرم شده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha