۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳
نیاز ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان به لایروبی| اعتبارات کفاف ۶۰ کیلومتر را می‌دهد
مدیرعامل آب منطقه گلستان خبرداد؛

نیاز ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان به لایروبی| اعتبارات کفاف ۶۰ کیلومتر را می‌دهد

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه گلستان گفت: سالانه ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان باید لایروبی شود اما اعتبارات امسال کفاف ۶۰ کیلومتر لایروبی را می‌دهد.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سه هزار کیلومتر رودخانه در گلستان داریم که هزار و ۸۰۰ کیلومتر از آن پیر و بالغ و نیازمند لایروبی مداوم هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه گلستان افزود: در برخی از نقاط هم به دلیل ایجاد سازه های تقاطعی غیر اصولی لایروبی لازم است.

وی بیان کرد: در هر سال ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان باید لایروبی شود اما به دلیل محدودیت های مالی تنها ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه ها لایروبی می شوند.

حسینی ادامه داد: اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای امسال هم کفاف ۶۰ کیلومتر لایروبی را می دهد و البته قانون مشخصی که بیان کند کدام دستگاه وظیفه لایروبی را دارد، نیست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص طرح گردشگری هم گفت: از سال گذشته که موضوع گردشگری آبی در استان مطرح شده مشکلات عمده‌ای از جمله کرونا را در سطح دنیا و کشور شاهد بودیم.

حسینی افزود: ۲۸ نقطه در گلستان برای گردشگری آبی مدنظر قرار گرفته و مذاکرات و فراخوان هایی برای اخذ سرمایه گذار انجام شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در سد نگارستان (علی آبادکتول) وضعیت از همه جلوتر است و سرمایه‌گذار در حال انجام مطالعات بوده و تصور ما بر این است که از ابتدای سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: در سد وشمگیر و گلستان هم با سرمایه‌گذاران صحبت های اولیه شده و در خواجه نفس و آزادشهر هم مطالعات در حال انجام است.

کد خبر: ۱۳۲٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha