۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
شناسایی بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی راکد در استان همدان
استاندار همدان اعلام کرد:

شناسایی بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی راکد در استان همدان

همدان - استاندار همدان گفت: بیش ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و تعدادی واحد در تملک بانک دراستان همدان وجود دارد که باید پیگیری شود تا به چرخه تولید باز گردند و اشتغال ایجاد شود.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تمام توان خود را برای ایجاد فضای مناسب که مردم جامعه بتوانند در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی فعالیت داشته باشند، به کار می بندد، افزود: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان دیداری داشتند و فرمایشات ارزشمندی ارائه دادند و فرمایشات ایشان فصل الخطاب است و باید رهنمون‌های ایشان را مورد توجه قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره پروژه های دهه فجر اضافه کرد: ۵۷۷ پروژه برای کلنگ نی و افتتاح در دهه فجر در استان داریم که ۵۰۳ پروژه بهره برداری و ۷۴ پروژه کلنگ زنی است.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اولویت دولت سیزدهم اقدامات ناتمام و اتمام پروژه‌های بلاتکلیف و مانده از قبل است، عنوان کرد: ۱۰ درصد پروژه های دهه فجر امسال مربوط به کلنگزنی و بقیه افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ هزینه شده برای ۵۰۳ پروژه آماده بهره برداری سه هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: برای ۷۴ پروژه کلنگ زنی ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه پیش بینی شده است و در مجموع ۵۷۷ پروژه سه هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان ارزش دارند.

استاندار همدان در ادامه به مهمترین معضلات استان اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از موارد مربوط به مشکلات اقتصادی است چراکه تعداد زیادی واحد تعطیل یا نیمه تعطیل در استان همدان وجود دارد، افزود: بیش ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و تعدادی واحد در تملک بانک وجود دارد که باید پیگیری شود تا به چرخه تولید باز گردند و اشتغال ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۷۰ واحد تولیدی راکد در استان همدان ۷۰ واحد تولیدی احیا شده است، اضافه کرد: ۶۵ واحد تولیدی در تملک بانک است که در ستاد تسهیل استان در حال بررسی هستند تا به چرخه تولید بازگردند.

کد خبر: ۱۳۲٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha