۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
ذخیره سد اکباتان همدان کم و وضعیت متزلزل است
مدیر عامل آبفای استان همدان:

ذخیره سد اکباتان همدان کم و وضعیت متزلزل است

همدان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ذخیره سد اکباتان همدان در حال حاضر کم و وضعیت متزلزل است.

به گزارش بازار؛ فرهاد بختیاری‌فر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۹ پروژه در ایام دهه فجر در استان همدان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای پروژه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ۷.۵ میلیارد تومان و اعتبار پروژه‌هایی که کلنگ‌زنی می‌شود، ۲۷ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد شبکه فاضلاب در همدان انجام شده و بقیه با شبکه سنتی فاضلاب را انتقال می‌دهند؛ افزود: در صورت اتکا به اعتبارات دولتی ۱۵ تا۲۰ کیلومتر در سال اجرای شبکه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۶ کلرزن گازی در روستاهای استان همدان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۹۹ مورد به آب ژاول تبدیل شده و بخش باقی مانده نیز به زودی انجام می‌شود.

بختیاری‌فر با تاکید بر اینکه در جذب اعتبارات ما نیز پیگیر هستیم تا سهم خود را از اعتبارات ملی دریافت کنیم، عنوان کرد: امسال در بخش روستایی حدود ۵۶۶ میلیارد تومان اعتبار داریم که ۴۰ درصد معادل ۲۲۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی ۷۹۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ است که نسبت به افزایش خدمات هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها نسبت به بلندمدت ۳۷ درصد است و اثرات زیادی بر حجم آبی استان گذاشته است یادآور شد: بر تا اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۱ یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب از تالوار به شهر همدان انتقال می یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه بارش‌ها وضعیت خوبی ندارد، عنوان کرد: در حال حاضر ذخیره سد اکباتان همدان کم و وضعیت متزلزل است و این مهم نسبت به یک ماه گذشته تغییر آنچنانی نکرده است.

کد خبر: ۱۳۲٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha