۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟

چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟

این روزها بازار ارز دیجیتال بسیار داغ شده است، اما آیا می‌دانستید به راحتی می‌توانید ارز دیجیتال خود را بسازید؟

به گزارش بازار، این روزها بازار ارز دیجیتال بسیار داغ شده است، اما آیا می‌دانستید به راحتی می‌توانید ارز دیجیتال خود را بسازید؟ با ساخت ارز دیجیتال علاوه بر کسب سود، می‌توانید از آن در تراکنش‌های شخصی خود و حتی پرداخت حقوق کارکنان استفاده کنید. برای ساخت رمز ارزها نیاز به آموزش ارز دیجیتال به صورت حرفه‌ای دارید. در این مقاله چگونگی ساخت ارز دیجیتال را باهم بررسی می‌کنیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال (Crypto Currency) نوعی پول دیجیتال رمزگذاری شده است که توسط کدهای برنامه نویسی ساخته می‌شوند. رمز ارزها توسط هیچ ارگان و دولتی کنترل نمی‌شوند و قیمت هرکدام توسط خود خریداران و فروشندگان دستخوش تغییر می‌شود؛ به همین دلیل برای استفاده از آن نیازی به مجوز نیست و هرکسی می‌تواند از رمز ارزها استفاده کند. علاوه بر این ارز دیجیتال پول جهانی است و به سرعت انتقال می‌یابد. از آن‌جا که هیچ ارگانی بر کریپتو نظارت ندارد، در صورت انتقال پول به صورت اشتباه، هیچ اقدامی نمی‌توان انجام داد تا پول به حسابتان باز گردد. ارزهای دیجیتال قابل ردیابی نیستند و از امنیت بالایی برخوردارند. برای تبدیل ارز دیجیتال به فیات و بلعکس می‌توانید از کارگذاری‌های بازار فارکس استفاده کنید. جهت آموزش فارکس می‌توانید در کلاس‌های حضوری یا غیر حضوری فارکس شرکت کنید.

انواع ارز دیجیتال

رمز ارزها به دو دسته‌ی کوین‌ها و توکن‌ها تقسیم می‌شوند.

کوین‌ها (Digital Coins) یک دارایی اند. از کوین می‌توان برای انتقال پول استفاده کرد. کوین‌ها شبکه بلاک چین اختصاصی خود را دارند. کوین‌ها قابلیت ارسال، دریافت و استخراج دارند. بیت کوین و اتریوم از معروف‌ترین کوین‌ها هستند.

توکن‌ها (Tokens) دارایی ای است که روی یک شبکه بلاک چین که از قبل وجود داشته، ساخته می‌شوند. شبکه‌ی اتریوم از محبوب‌ترین بلاک چین‌ها برای ساخت توکن است. توکن‌ها ارزش کوین را ندارند و فقط در اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شوند.

یک کوین می‌تواند توکن قلمداد شود، اما هر توکنی را نمی‌توان کوین در نظر گرفت. برای آموزش ارز دیجیتال در مشهد و یادگیری انواع آن می‌توانید در دوره‌های آموزشی آن شرکت کنید.

چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟

ساخت ارز دیجیتال

۱. ساخت کوین: برای ساخت کوین باید بتوانید شبکه بلاک چین بسازید؛ این کار نیازمند دانش برنامه‌نویسی است، زمان زیادی می‌طلبد و هزینه‌بر است. برای ساخت بلاک چین به طور خلاصه باید ۷ عمل زیر را انجام دهید:

· مکانیزم اجماع را انتخاب کنید. این مکانیزم باعث می‌شود که سیستم تحمل خطا داشته باشد. الگوریتم اجماع از استفاده‌ی تمام کاربران سیستم از یک منبع واحد اطمینان حاصل می‌کند و اگر چند کاربر از شبکه خارج شوند، مشکلی برای سیستم پیش نخواهد آمد.

· پلتفرم بلاک چین را انتخاب کنید. این انتخاب بستگی به مکانیزم اجماع انتخابی شما داد. اتریوم (EthereumWaves ، BlockStarter، Quorum و MultiChain بهترین سیستم عامل‌های بلاک چین هستند.

· گره‌ها را طراحی کنید. گره (Node) یک کامپیوتر متصل به یک شبکه‌ی رمزنگاری شده است که دریافت، ایجاد و ارسال اطلاعات را انجام می‌دهد. گره‌ها به حفظ یکپارچگی و امنیت شبکه کمک می‌کند.

· معماری بلاک چین را ایجاد کنید. در طراحی معماری بسیار دقت کنید، چون بعد از راه‌اندازی ارز دیجیتال نمی‌توانید چندین پارامتر زنجیره بلاک را تغییر دهید. معماری بلاک چین بستگی به هدف پروژه و کوین شما داد. در طراحی معماری مشخص کنید:

بلاک چین شما از چه نوعی است؟

خصوصی است یا عمومی؟

به مجوز نیاز داد یا خیر؟

· APIها را یکپارچه کنید. API (Application Programming Interface) درخواست کاربر را دریافت می‌کند و آن را به سیستم‌ها انتقال می‌دهد و بعد از آن پاسخ را برای کاربر می‌فرستد. در واقع API ها برای سهولت در انجام معاملات طراحی شده‌اند.

· Interface را طراحی کنید.

· و در آخر ارز دیجیتال خود را قانونی کنید. برای این کار بهتر است از مشاوران حقوقی متخصص کمک بگیرید.

اما اگر برنامه‌نویسی نمی‌دانید یا نمی‌توانید برای یک تیم توسعه دهنده هزینه کنید، نگران نباشید؛ شما می‌توانید با Fork گرفتن از بلاک چین‌های متن باز در گیت‌هاب و اندکی تغییرات بر روی آن کوین خود را ایجاد کنید. اگر می‌خواهید از نحوه‌ی فورک کردن و تغییرات بلاک چین بیشتر بدانید در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال در مشهد شرکت کنید.

۲. ساخت توکن: برای ساخت توکن نیازی به بلاک چین مستقل ندارید. شما می‌توانید از بلاک چین‌های موجود استفاده کنید. ساخت توکن هزینه‌ی زیادی ندارد و ساده‌تر ساخته می‌شود. برای ساخت توکن باید ۴ عمل زیر را انجام دهید:

· ویژگی‌های توکن خود را تعریف کنید.

· یک قرارداد هوشمند ایجاد کنید. قرارداد هوشمند یک کد برنامه‌نویسی است که روی بلاک چین نوشته می‌شود تا در بعضی شرایط، دستورات خاصی را که شما به آن داده اید انجام دهد. برای ایجاد قرارداد هوشمند باید موضوع قرارداد، دسترسی آن، شرایط قرارداد، اوراکل (Oracle) و پلتفرم انحصاری را تنظیم کنید. قرارداد هوشمند با زبان Solidity کار می‌کند.

· QA را روی یک زنجیره‌ی آزمایشی اجرا کنید. QA همان نرم افزار تضمین کیفیت است.

· توکن را روی بلاک چین مستقر کنید.

برای یادگیری ساخت توکن در کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال شرکت کنید.

فهرست کردن ارز دیجیتال در صرافی‌ها

پس از ساخت ارز دیجیتال خود می‌توانید فرم‌های درخواست پذیرش در صرافی‌ها را پر کنید تا ارز دیجیتال شما به طور مستقیم در لانچ پد صرافی‌ها نشان داده شود. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت به روز رسانی ارز خود، باید صرافی را از تغییرات انجام شده مطلع کنید.

حرف آخر

چگونه ارز دیجیتال بسازیم؟

در این مقاله از ارز دیجیتال و انواع آن صحبت کردیم و با مقدمات ساخت کوین و توکن آشنا شدیم. اینکه کوین بسازید یا توکن، به هدف شما از ساخت ارز دیجیتال، توانایی مالی برای این کار و فرصت زمانی که در اختیار دارید بستگی دارد. از آنچه که در این مقاله آموختید می‌توانید برای اطلاعات اولیه استفاده کنید. برای ساخت ارز دیجیتال نیاز به آموزش حرفه‌ای دارید.

در آکادمی آینده می‌توانید هر دو روش ساخت ارز دیجیتال را در کلاس‌های آموزش ارز دیجیتال بیاموزید. آکادمی آینده چندین سال تجربه‌ی موفق در آموزش و معامله‌گری بین‌المللی دارد و دوره‌های کاربردی آموزش بورس، آموزش فارکس و آموزش ارز دیجیتال در مشهد را به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار می‌کند. اگر می‌خواهید با ساده‌ترین روش‌های روز دنیا ارز دیجیتال بسازید در دوره‌های آموزشی آکادمی آینده ثبت‌نام کنید.

نویسنده: آیدا خراسانی

کد خبر: ۱۳۲٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha