۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰
آغاز روند بازگشت طلا طی هفته جاری| احتمال افزایش قیمت تا ۱۸۴۰ دلار
تحلیل جهانی بازار طلا؛

آغاز روند بازگشت طلا طی هفته جاری| احتمال افزایش قیمت تا ۱۸۴۰ دلار

افت قیمت طلا در بازارهای جهانی، روز دوشنبه تا حدودی جبران شده و به نظر می رسد این فلز گرانبها خود را برای افزایش قیمت طی روزهای آتی آماده می کند.

به گزارش بازار، افت قیمت طلا در بازارهای جهانی، روز دوشنبه تا حدودی جبران شده و به نظر می رسد این فلز گرانبها خود را برای افزایش قیمت طی روزهای آتی آماده می کند. قیمت طلا که از روز ۲۲ ژانویه رو به کاهش گذاشت، هنوز نشانه قدرتمندی برای بازگشت به سمت روند صعودی از خود نشان نداده، اما با اینحال، امروز در پی سبز شدن رنگ بسیاری از بازارها، طلا نیز روندی صعودی را در پیش گرفت.

با اینحال به نظر می رسد انتشار آمار تورم و برخی دیگر از شاخص های اقتصادی آلمان برای دسامبر سال گذشته میلادی که قرار است روز سه شنبه منتشر شود، تا حدی روی قیمت طلا تاثیرگذار باشد.

آغاز روند بازگشت طلا طی هفته جاری| احتمال افزایش قیمت تا ۱۸۴۰ دلار

از سوی دیگر، با سبز شدن شاخص های بازارهای اروپایی از روز دوشنبه و توقف روند اصلاحی هفته گذشته آن، احتمال افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی وجود دارد.

با اینحال در صورت صعودی شدن قیمت، نخست انتظار می رود در صورت ادامه روند فعلی، قیمت این فلز گرانبها می تواند تا ۱۸۴۰ دلار طی روزهای آتی افزایش یابد.

در مجموع می توان روزهای هفته جاری را برای بازار طلا دستکم کم ریسک تر و با احتمال ریزش کمتر ارزیابی کرد. اما اگر روند افزایش قیمت طلا متوقف شده و اصلاح قیمت همچنان ادامه داشته باشد، نقاط مقاومت بعدی را می توان به ترتیب، روی ۱۷۹۵ دلار و ۱۷۹۳ دلار تخمین زد.

کد خبر: ۱۳۲٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha