۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
هشدار دوباره صندوق بین المللی پول به کشورهای در حال توسعه در مورد اعتماد به بازار رمز ارزها
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

هشدار دوباره صندوق بین المللی پول به کشورهای در حال توسعه در مورد اعتماد به بازار رمز ارزها

ارزش رمز ارزها در روز دوازدهم بهمن ماه با افزایش همراه است. رشد ارزش در این بازار در شرایطی ادامه دارد که رییس صندوق بین المللی پول در مورد اعتماد بیش از حد به بازار هشدار داده است.

بازار؛ گروه بین الملل: در روز دوازدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بازار رمز ارزها سبز پوش بود ولی همچنان هشدار سازمان های جهانی به کشورهای در حال توسعه در مورد اعتماد بیش از حد به این بازار ادامه داشت. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک در این روز هر بیت کوین با قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار مبادله شد که ۲.۹ درصد نسبت به روز قبل از آن بیشتر بود.

ارزش هر اتریوم به ۲۶۸۰ دلار رسید که با رشد ۵.۲ درصدی نسبت به روز قبل همراه بود. بررسی عملکرد اتریوم در اولین ماه سال ۲۰۲۲ میلادی نشان داد ارزش این رمز ارز در این ماه پایین ترین میزان موجود طی ۲ سال اخیر بود. کوین دسک در این مورد نوشت: «اتریوم در اولین ماه سال ۲۰۲۱ بدترین عملکرد طی ۲ سال اخیر را داشت. این رمز ارز با نوسان های زیاد طی ماه های گذشته بالاخره در سطحی پایین تر از ۲۶۰۰ دلار قرار گرفت و سبب شد تا سرمایه گذاران نتوانند در مورد سودهای زیاد و کسب درآمد از این بازار خوش بین باشند.»

گزارشهای ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک نشان داد هر رمز ارز XRP در این روز قیمتی برابر با ۶۰ سنت داشت و سولانا با قیمت ۹۷ سنت به خریداران عرضه شد. در دوازدهمین روز بهمن ماه قیمت هر دوج کوین در بازار برابر با ۱۴ سنت بود که رشدی ۱.۳ درصدی نسبت به روز قبل از آن داشت.

ااز طرف دیگر کشور چین بازهم به ممانعت از توسعه استخراج رمز ارزها ادامه می دهد و هیچ یک از مزارع رمز ارز در شهرهای چین اجازه فعالیت ندارند. بانکهای این کشور هم مجاز به انتقال پول برای معامله رمز ارزها نیستند و عملا این صنعت در کشور چین غیر قانونی اعلام شد.

در امریکا تلاش برای قانون گذاری در این بازار ادامه دارد و دولت بایدن تاکید دارد توسعه بازار رمز ارزها به اقتصاد سنتی، ارزش دلار و قدرت امریکا در اقتصاد جهان آسیب وارد می کند و باید با قانونمند کردن این بازار مانعی در این مسیر ایجاد کرد. قرار بر این است در دومین ماه سال ۲۰۲۲، دولت بایدن دستور اجرایی قانونمند سازی بازار رمز ارزها را صادر کند بدون اینکه برای تایید آن منتظر نظر سنا یا کنگره بماند.

اما باز هم خبر هشدار صندوق بین المللی پول به کشورهای در حال توسعه در مورد اعتماد بیش از حد به بازار رمز ارزها خبر ساز شده است. روز گذشته رییس صندوق بین المللی پول مصاحبه ای با وب سایت رسمی این سازمان انجام داد و گفت: «بازار رمز ارزها نوسانات زیادی را تجربه می کند و نمی توان آن را به عنوان بازار پول کشور پذیرفت. این بازار پر تنش و با بحران های بالا است و سرمایه گذاری در این بازار می تواند با زیان دهی همراه باشد. تکیه دادن اقتصاد یک کشور روی این بازار یک اشتباه بزرگ است که نباید این اشتباه را مرتکب شد.»

در همین حال تحلیل گران در مورد احتمال افزایش قیمت بیت کوین در هفته اول ماه فوریه صحبت می کنند. آنها رشد اندک در این بازار را نشانه بازگشت اعتماد سرمایه گذاران به این بازار و امید به افزایش ارزش آن می دانند و معتقدند ارزش آن در ماه های پیش رو با افزایش ارزش روبرو خواهد بود.

البته متوسط قیمت در نیمه اول ماه فوریه بین ۴۰ هزار تا ۴۵ هزار دلار است و نمی توان اطمینان داشت که قیمت از این سطح بالاتر برود. سد مقاومتی قیمت برای این دوره برابر با ۳۷ هزار دلار اعلام شد به این معنا که پیش بینی نمی شود قیمت بیت کوین در این بازه زمانی از مرز ۳۷ هزار دلار کمتر شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha