۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
 حریم دریا در منطقه آزاد انزلی آزادسازی شود
معاون اجرایی رئیس جمهور:

حریم دریا در منطقه آزاد انزلی آزادسازی شود

رشت- معاون اجرایی رئیس جمهور خواستار آزادسازی حریم دریا در منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران گفت: در سفر به استان گیلان دو دستور رئیس جمهور را با قدرت اجرایی خواهیم کرد، پیگیری حسن اجرای دستور آزادسازی حریم دریا و نجات تالاب انزلی و دو رودخانه گوهر رود و زرجوب از برنامه های این سفر خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهوری در ادامه بازدید در منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: در مدت ۴۸ ساعت تمامی مناطق تصرف شده تخریب و استفاده از دریا برای تمامی مردم آزاد شود.

وی تصریح کرد: ساحل دریاها بر اساس قانون متعلق به همه مردم است و احدی حق تعرض به ساحل را ندارد.

وی همچنین در تماس تلفنی با سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور بر اجرایی شدن دستور رئیس جمهور برای آزادسازی حریم دریا در منطقه ویژه اقتصادی انزلی تاکید کرد.

رئیس جمهوری در ابتدای هفته جاری در دستوری فوری و بدون استثنا تاکید کرده بود که کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند ظرف ۲۰ روز برای آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز مجاز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل دریا) اقدام کنند.

کد خبر: ۱۳۲٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      0 0
      ان شاء الله که مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و اقدام شایسته ایی دور از حواشی صورت پذیرد ... در ضمن دوطرف پل های قدیمی انزلی محاظ فلزی آن پوسیده و در حال کنده شدن است احتمال قوی مسافرانی که از دور و نزدیک برای سیاحت به آن منطقه مراجعه میکنند ممکنه خدای ناکرده دچار حادثه ی جبران ناپذیر شوند .