۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۶
ترک فعل در زمینه توسعه میادین انرژی از محورهای تحقیق و تفحص از وزارت نفت است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ترک فعل در زمینه توسعه میادین انرژی از محورهای تحقیق و تفحص از وزارت نفت است

رحیمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس به بیان برخی از محورهای تحقیق و تفحص از وزارت نفت پرداخت و عنوان کرد: اهمال و ترک فعل در زمینه توسعه میادین از محورهای تحقیق و تفحص است.

به گزارش بازار، عبدالعلی رحیمی مظفری، دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه تحقیق و تفحص در زمانی صورت می گیرد که عدم شفافیت و عدم پاسخگویی مناسب وجود داشته باشد، گفت: وقتی روند مناسب در اجرای برنامه های یک وزارتخانه یا سازمان صورت نمی گیرد مسائلی پیش می آید که مجلس خود را موظف به تحقیق و تفحص از سازمان یا وزارتخانه مربوطه می داند.

وی با اشاره به اینکه مسئله تحقیق و تفحص از وزارت نفت از مدت ها پیش مطرح بود، اظهار کرد: تحقیق و تفحص از این وزارتخانه در مرداد ماه در کمیسیون انرژی به تصویب رسید و سپس در صحن نیز مصوب شد. این تحقیق و تفحص در ۱۵ محور انجام خواهد شد. نتیجه گزارش به صحن خواهد آمد و اگر این گزارش تصویب شود به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو به بیان برخی از محورهای تحقیق و تفحص از وزارت نفت پرداخت و عنوان کرد: اهمال و ترک فعل در زمینه توسعه میادین به‌خصوص میادین مشترک یکی از محورهای تحقیق و تفحص است زیرا این اهمال کاری باعث خسارت فراوان در حوزه اقتصاد شده است. یکی دیگر از موارد تحقیق و تفحص در خصوص قراردادهای منعقد شده در وزارتخانه در توسعه میادین نفت و گاز است.

وی افزود: حذف سهمیه بندی کارت سوخت و قاچاق سوخت و ضربه نظام اقتصادی از دیگر مواردی است که در تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از وزارت نفت مورد توجه قرار دارد.

رحیمی در پاسخ به این سوال که تحقیق و تفحص از وزارت نفت چه کمکی به بهبود شرایط موجود این وزارت خانه می کند، بیان کرد: مچ گیری در تحقیق و تفحص رویکرد درستی نیست زیرا این کار تصفیه حساب سیاسی تلقی می شود. در تحقیق و تفحص ممکن است مشخص شود قوانین دست و پاگیری وجود داشته باشد که خود مجلس مصوب کرده است و کمبودها از این ناحیه باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: یکی از نقدهایی که اکنون به کمیسیون تلفیق وارد است، تصویب برخی موارد است که باعث بسته شدن دست وزارت نفت می شود. فردا اگر تحقیق و تفحص از وزارت نفت صورت بگیرد، این وزارت خانه می تواند بگوید آنچه انجام شده است ناشی از تصویب خود مجلس بوده است.

کد خبر: ۱۳۲٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha