۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
 هدفگذاری صادرات ۲ میلیارد دلاری در گیلان| ۹۵۰ کارخانه راکد هستند
استاندار گیلان:

هدفگذاری صادرات ۲ میلیارد دلاری در گیلان| ۹۵۰ کارخانه راکد هستند

رشت- عباسی، استاندار گیلان با اشاره به هدفگذاری صادرات دو میلیارد دلاری در افق سه ساله گفت: باید با برنامه ریزی مناسب به این هدف دست یابیم.

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار شش برنامه راهبردی برای رشد و توسعه اقتصادی گیلان را مهم‌ترین برنامه در این استان برشمرد و راه اندازی ۳۸۳ واحد راکد و غیرفعال از ۹۵۰ واحد غیر فعال گیلان را یکی از برنامه‌های راهبردی ذکر کرد و اظهار داشت: این واحدها قابلیت احیا دارند.

استاندار گیلان اظهار کرد: راه اندازی و بازگشت به تولید ۱۰۵ واحد تحت تملیک بانک‌ها و اتمام یک هزار و ۷۲ طرح نیمه تمام اقتصادی با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد از جمله برنامه راهبردی اقتصادی در گیلان است.

وی افزایش شیفت کاری و توسعه تولید در ۷۰ واحد فعال گیلان را از دیگر برنامه‌های راهبردی این استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال در دو هزار و ۹۸۵ واحد فعال با سرمایه در گردش لازم از دیگر برنامه‌های راهبردی استان است، تصریح کرد: با انجام برنامه‌های راهبردی مذکور ۸۶ هزار فرصت شغلی جدید طی سه سال در گیلان ایجاد و ۴۴ شغل موجود تصویب خواهد شد.

عباسی با تاکید بر اینکه باید به نرخ بیکاری هشت درصد در گیلان برسیم، خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی و تسهیلات هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و در گردش، رشد اقتصادی گیلان باید به هشت درصد برسد.

وی ادامه داد: پیش نویس برنامه مذکور انجام شده و برای سال ۱۴۰۱ هدف گذاری ۲۳ هزار و ۴۳۰ شغل جدید در گیلان پیش بینی شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نظر برای برنامه‌های مذکور نیاز به موافقت هیأت دولت دارد، گفت: شرایط واگذاری و خروج از بنگاه داری بانک‌ها و بهبود فضای کسب و کار در حوزه سرمایه گذاری از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز بی نام برای ۵۲ طرح سرمایه گذاری به انجام رسیده است، افزود: هدف گذاری صدور ۵۰۰ مجوز بی نام سرمایه گذاری در سال آینده انجام شده است.

عباسی اصلی ترین برنامه گیلان را اتصال راه آهن رشت- کاسپین- آستارا، تکمیل کریدور شمال- جنوب، تکمیل زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف و... و. ذکر کرد و متذکر شد: برای گیلان صادرات دو میلیارد دلاری در افق سه ساله هدف گذاری شده است.

استاندار گیلان یادآور شد: ساختار اقتصادی همزمان با کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد که باید با کمک دولت به آنها برسیم.

کد خبر: ۱۳۲٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha