۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
اجباری شدن پرداخت سود سهام از طریق سجام در سال آینده
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد

اجباری شدن پرداخت سود سهام از طریق سجام در سال آینده

عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سال آینده همه شرکت‌های بورسی ملزم هستند تا از طریق سامانه سجام سود سهامداران را پرداخت کنند.

به گزارش بازار، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در حاشیه نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه در اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران افزود: شرکت‌های بورسی اگر از طریق سامانه سجام، سود سهام را به سهامداران پرداخت نکنند بر اساس آیین‌نامه انضباطی با آن‌ها برخورد خواهیم کرد بنابراین برای اجرایی شدن آن در سال آینده کوتاه نخواهیم آمد، زیرا سهامداران نباید برای دریافت سود اندک متحمل هزینه و افتتاح حساب‌های مختلف در بانک‌ها شوند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ تقریبا ۲۸۰ شرکت سود خود را از طریق سجام پرداخت کردند و حدود ۲۰ شرکت در حال پرداخت سود خود از این طریق هستند. در واقع می‌توان گفت بیش از نیمی از شرکت‌ها در سال جاری سود را از طریق سجام به سهامداران پرداخت کرده‌اند.

عشقی درباره میزان سود سهام عدالت در سال ۹۹ گفت: هفته آینده شورای عالی بورس تشکیل خواهد شد و در این شورا در مورد چگونگی پرداخت سود سهام عدالت تصمیم‌گیری خواهیم کرد و این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: با توجه به محاسبات انجام شده سود سهام عدالت در سال گذشته، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، اما باید نهایی شود، زیرا برخی شرکت‌ها افزایش سرمایه داشته اند که به میزان سهام، سهامداران افزوده شده است.


 

کد خبر: ۱۳۲٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha