۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
اختصاص ارز ترجیحی سال آینده ادامه دارد
عضو هیأت رئیسه مجلس:

اختصاص ارز ترجیحی سال آینده ادامه دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس از اختصاص ۹ میلیارد دلار اعتبار ارزی برای تأمین دارو، اقلام پزشکی و کالاهای اساسی کشور در سال آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجائی با اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ رأی قاطع نمایندگان به این تصمیم رسید، مجلس با این تصمیم تأمین معاش مردم را خط قرمز خود قلمداد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس یادآور شد: این اعتبار صرف نظر از منابع ارزی مورد نیاز برای خرید گندم کشور است که جداگانه تخصیص خواهد یافت.

وی با اشاره به موافقت نماینده دولت با پیشنهاد تخصیص ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی افزود: تفاهم دولت و مجلس برای اختصاص ارز ترجیحی به معنای پایان بگو مگوها درباره این اعتبار است. مجلس بر سر تأمین منافع مردم و کشور سر سوزنی کوتاه نمی آید.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تاکید بر همراستایی دولت و مجلس یازدهم گفت: تعامل مجلس و دولت راه دست یابی به قله‌های پیشرفت و آبادانی کشور را هموار می کند.

وی با اشاره به تأکید رئیس مجلس بر شفاف سازی فرآیندهای تقنینی و نظارتی افزود: از سال آینده روند نظارت های میدانی مجلس برای اطمینان از تحقق برنامه های مصوب، عملیاتی تر دنبال خواهد شد.

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم با پرهیز از حاشیه سازی به ایفای رسالت ذاتی و محوری خود می پردازد. مجلس به شفاف سازی و مردمی سازی فرآیندهای حکمرانی اعتقاد عمیق دارد.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha