۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
خصولتی ها ۲۴۳ نقطه ساحلی گیلان را تصرف کردند
استاندار گیلان:

خصولتی ها ۲۴۳ نقطه ساحلی گیلان را تصرف کردند

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه به صورت جدی با جنگل خواری وساحل خواری مبارزه میکنیمف گفت: ۷۹ کیلومتر از نوار ساحلی در ۲۴۳ نقطه در تصرف بخش دولتی و خصوصی قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی به موضوع آزادسازی سواحل استان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی گیلان، ۷۹ کیلومتر در ۲۴۳ نقطه در تصرف نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی قرار دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد متصرف، بخش‌های زیرمجموعه استانداری و وزارت کشور از امروز ملزم به عقب‌نشینی و آزادسازی حریم ۶۰ متر شده اند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کارگروهی در مرکز استان و شهرستان‌ها جهت بررسی وضعیت سواحل استان تشکیل می‌شود و گزارش آن به‌صورت مستقیم از سوی بنده به‌عنوان نماینده عالی دولت مورد رصد قرار می‌گیرد.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: در گام دوم آزادسازی سواحل تصرفی نیروهای انتظامی و نظامی که زیرمجموعه وزارت کشور قرار دارند؛ انجام و به طرح سالم‌سازی دریا اختصاص می‌یابد تا مورد بهره‌برداری و استفاده همگان قرار گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تلاش می کنیم تا از سواحل استان استفاده ای بهینه شود، تصریح کرد: به صورت جدی و ویژه در خصوص کوه خواری، جنگل خواری و ساحل خواری اقدام می کنیم و اجازه دست اندازی به بیت المال و حریم انفال را به فرصت‌طلبان و سودجویان نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: باید تلاش شود تا با همکاری همه بخش ها اعم از قوای مجریه، قضاییه و مقننه در اجرای این تصمیم بصورت استوار گام برداریم و نتایج آن از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم می رسد.

وی از فرصت یک‌ماهه دستگاه های دولتی و خصوصی برای همکاری با کارگروه مذکور در جهت آزادسازی حریم ساحل و اجرای قوانین این بخش خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی و نهادهای خصوصی و دولتی هرچه زودتر نسبت به خود اظهاری اقدام کنند ضمن آنکه در خصوص تخریب اماکن و ابنیه حریم ساحل نیز بر اساس قوانین تصمیم گیری می شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • داریوش US ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      درود آقای استاندار شما که اینقدر مصمم هستند چرا‌لایحه را به دولت ارائه نمیدهید تا بصورت قانون در مجلس تصویب شود و اراضی جنگلی گیلان ملی اعلام شود .همین عدم‌ انجام اینکار نمایان می‌کند که این کار کاملا شعاری و پوپولیستی هست و قطعا‌کسانی با پرداخت پول بیشتری از اینگار‌معاف می‌شوند