۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
ثبت نام بیش از ۵۵۰ هزار متقاضی در نهضت ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

ثبت نام بیش از ۵۵۰ هزار متقاضی در نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از ابتدای ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران، بیش از ۵۵۰ هزار نفر متقاضی مسکن در سامانه saman.mrud.ir ثبت نام کردند.

به گزارش بازار، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در مرحله نخست ثبت نام نهضت ملی مسکن که مجردها اجازه ثبت نام نداشتند حدود ۴۷۲ هزار نفر ثبت نام کردند؛ پس از مجاز شدن مجردها برای ثبت نام، ۷۰ هزار نفر مجرد متقاضی نیز در این سامانه مسکن ثبت نام کردند.

وی گفت: همه متقاضیان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن اعم از مجرد و متاهل، می‌توانند تا ۲۰ بهمن تقاضای خود را در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت کنند.

محبت خواه همچنین درباره نحوه‌ی تقسیط پرداخت‌های واجدان شرایط پس از پایش گفت: نگرانی درباره نحوه و میزان پرداخت اقساط تسهیلات وجود دارد که برنامه ریزی‌های لازم در شورای مسکن کشور و شورای عالی وزارت راه و شهرسازی که با حضور وزیر به صورت هفتگی برگزار می‌شود انجام شده و دهک‌ها در آن مشخص شدند.

وی افزود: بر اساس این تصمیم، اقساط طوری تعیین شده که متقاضیان بتوانند پرداخت کنند، اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است.

محبت خواه ادامه داد: شروع اقساط پس از اتمام ساخت مسکن و تحویل به متقاضی خواهد بود که متقاضی با مراجعه به بانک برای تقسیط و پرداخت اقساط اقدام خواهد کرد ضمن اینکه بانک عامل در حال حاضر، فقط بانک مسکن است.

وی درباره گلایه انبوه سازان و سازندگان مبنی بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن کمتر شرکت داده می‌شوند افزود: در طرح اقدام ملی مسکن به طور کلی از انبوه سازان استفاده کردیم و قراردادی ۲۰ هزار واحدی را به علت تخصصی بودن به انبوه سازان و سازندگان واگذار کردیم البته در طرح نهضت ملی مسکن هم همین گونه عمل شده است.

محبت خواه گفت: بیشتر از ۱۰۰ انبوه ساز در فراخوان شرکت کردند و پس از اینکه کمیته‌های فنی برگزار و صلاحیت انبوه سازان بررسی شد حدود ۴۰ انبوه ساز و سازنده برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن انتخاب شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: اولویت نخست ما کسانی هستند که تخصص دارند و بر اساس رتبه بندی انبوه سازی، انبوه سازان می‌توانند تعداد واحدهایی را که در مناقصه برنده می‌شوند را اجرا کنند.

وی درباره ساخت متروی پرند نیز گفت: توسعه هر شهری بستگی به راه دارد و پرند نیز یکی از شهرهایی است که از این موضوع مستثنی نیست قرار است متروی پرند توسط شهرداری تهران ساخته شود؛ یک تفاهم نامه سه جانبه‌ای بین شهرداری تهران، استانداری تهران و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد تا این طرح به اتمام برسد که در حال حاضر کارهای اساسی انجام شده و تقریبا دو هفته قبل در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد و اگر ابلاغ شود این طرح به سرعت شروع و اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha