۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
قیمت روز مصالح را از کجا ببینیم؟ + نحوه خرید از مصالح شاپ

قیمت روز مصالح را از کجا ببینیم؟ + نحوه خرید از مصالح شاپ

شاید اولین مورد شناخته شده سیمان به دوازده میلیون سال قبل برگردد. پس از ظهور شیل های نفتی در نزدیکی فرورفتگی سنگ آهک که به دلایل طبیعی ایجاد شده بودند، رسوب سیمان به وجود آمد.

به گزارش بازار، شاید اولین مورد شناخته شده سیمان به دوازده میلیون سال قبل برگردد. پس از ظهور شیل های نفتی در نزدیکی فرورفتگی سنگ آهک که به دلایل طبیعی ایجاد شده بودند، رسوب سیمان به وجود آمد. سیمان یک چسب در صنعت ساختمان است. سیمان به ندرت به تنهایی استفاده می شود، اما بیشتر برای چسباندن ماسه (سنگدانه ها) استفاده می شود. مخلوط سیمان و شن، ملات بنایی ایجاد می کند و از ترکیب با ماسه، بتن به دست می آید که حدود 7 تا 15 درصد حجم آن را تشکیل می دهد. بتن پس از آب فراوان ترین ماده روی سیاره زمین است. امروزه به لطف فناوری، تولید سیمان در مالزی گسترش یافته است. جهت مشاهده و استعلام قیمت سیمان امروز می توانید به سایت مصالح شاپ مراجعه نمایید.

مواد اولیه سیمان

  • آهک
  • آلومین
  • سیلیس
  • اکسید منیزیم
  • اکسید آهن

سیمان پرتلند به دلیل گیرش سریع، استحکام و کارایی بالا رایج ترین نوع سیمان مورد استفاده در ترکیبات بتن می باشد. سیمان پرتلند نوعی سیمان هیدرولیکی است که از خرد کردن کلینکر به دست می آید که عمدتاً از دی اکسید سیلیکون، آلومینیوم و اکسید آهن تشکیل شده است. در ایران از ترکیب خاک و خاک رس برای تولید سیمان استفاده می شود که حاوی دی اکسید سیلیسیم، آلومینا، اکسید آهن و اکسید منیزیم به نسبت مناسب یا لجن است و به دو صورت تر و خشک تولید می شود. برای چسب های سیمان، آب با سنگدانه و سیمان مخلوط می شود تا یک سوسپانسیون نیمه مایع تشکیل شود که معمولاً می تواند با ریختن در قالب تشکیل شود. یادتان باشد هرگز سیمان را در مکان های مرطوب قرار ندهید، زیرا سیمان رطوبت را جذب کرده و به آن آسیب می رساند. همچنین نکته مهم دیگر در ذخیره سازی سیمان، حمله سولفات است که به نوبه خود منجر به ایجاد حجم زیاد در بتن سخت و تنش های فشاری می شود.

آینده قیمت سیمان در تهران و شهرستان

قیمت روز مصالح را از کجا ببینیم؟ + نحوه خرید از مصالح شاپ

همانطور که می دانید سیمان یکی از اجزای اصلی ساختمان است که با توجه به قیمت آن از استحکام خوبی برخوردار است. این مصالح ساختمانی در بسیاری از مکان ها قابل استفاده است و می توانید با ترکیب آن با مصالح دیگر ترکیبی بادوام ایجاد کنید. به طور کلی ما چندین نوع از این مصالح ساختمانی داریم که در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود و هر کدام کاربرد منحصر به فرد خود را دارند.

سیمان انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. برای اینکه بتوانید این مصالح ساختمانی را تقویت کنید، می توانید این کار را با ترکیب آن با مصالح دیگر انجام دهید. معمولاً برای ترکیب این مصالح ساختمانی از چسب بتن استفاده می شود.

سیمان پرتلند نوع 1 همان سیمان معمولی است. سیمان پرتلند نوع 2 به سیمان اصلاح شده نیز معروف است. سیمان اصلاح شده را می توان در بتن ریزی انبوه و بتن ریزی با هوای گرم استفاده کرد. در واقع این نوع سیمان رایج ترین نوع سیمان است زیرا با چینی همراه است، انواع دیوار چینی (انواع آجر – بلوک سفالی – بلوک و ...)، کاشی کاری و بسیاری موارد دیگر کاربرد فراوانی دارد. همچنین از این نوع سیمان در ساخت قطعاتی مانند بلوک سیمانی، اتصالات، جداول و انواع تیرهای برق استفاده می شود. سیمان پرتلند نوع 3 با نام های دیگر سیمان سریع گیر یا سیمان سخت شونده نامیده می شود. زمانی که کارهای بهره برداری باید زودتر انجام شود بیشتر استفاده می شود. این سیمان در شرایط آب و هوایی سرد به سرعت تشکیل می شود و تنها چیزی که در استفاده از آن باید به آن توجه کرد استفاده از ضد یخ است. سیمان پرتلند نوع 4 به سیمان کندکننده معروف است. این سیمان در دمای بالای 40 درجه، بتن ریزی کمتر و به صورت لایه ای استفاده می شود. سیمان پرتلند نوع 5 به سیمان ضد سولفات نیز معروف است. بنابراین سیمان پرتلند نوع 5 زمانی استفاده می شود که محیط سازه بتنی در معرض سولفاته قوی قرار گیرد.

نحوه خرید و استعلام قیمت گچ ۱۴۰۰ در بازار

قیمت روز مصالح را از کجا ببینیم؟ + نحوه خرید از مصالح شاپ

گچ یک سولفات کلسیم هیدراته طبیعی است. گچ طبیعی به عنوان ماده اولیه در دمای 160 تا 180 درجه سانتیگراد برای تولید گچ ساختمانی پخته و آسیاب می شود. البته سولفات کلسیم در صنعت قالب سازی و سایر زمینه ها مانند داروسازی، صنایع غذایی و کشاورزی کاربرد دارد. ملات ساختمانی نوعی پودر سفید رنگ است که در ترکیب با آب و پس از خشک شدن تدریجی (دهیدراتاسیون) سفت می شود. . این مصالح یکی از مصالحی است که در صنعت ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که گچ حدود 200 میلیون سال در طبیعت روی کره زمین وجود داشته است، یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است که مردم می شناختند و استفاده می کردند. در طول قرن‌ها، با وجود مصالح ساختمانی جدیدتر با فرمول‌های شیمیایی پیچیده‌تر مانند دوغاب و سیمان یا ترکیبات جدید مانند چسب‌های پودری یا الیاف صنعتی مناسب برای پوشش سطوح و غیره، گچ همچنان یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین مصالح ساختمانی است. . محاسبه می شود. سایت مصالح شاپ با ارائه تامین کنندگان مصالح ساختمانی و به روز رسانی لیست قیمت مصالح، امکان خرید آسان در تمامی مناطق کشور را برای شما فراهم کرده است. بهترین و سریع ترین روش خرید مصالح ساختمانی از جمله گچ، خرید آن به صورت آنلاین است. جهت خرید گچ آنلاین به فروشگاه اینترنتی مصالح شاپ مراجعه نمایید.

کاربرد گچ در مصالح ساختمانی + عکس

گچ بسته به نوع آن کاربردهای زیادی دارد و در ساخت و ساز کاربرد اصلی آن پوشش سطوح داخلی دیوارها و همچنین سقف ساختمان و همچنین ایجاد سطحی صاف برای رنگ آمیزی یا سایر دکوراسیون داخلی است. همچنین برای تولید قطعات گچی تمام شده و گچ کاری داخلی ساختمان ها استفاده می شود. به عنوان چسب آجر در ساخت سقف های طاق ضربی یا تخته های چینی داخلی استفاده می شود. ملات ها اغلب در صنعت ساختمان به عنوان پوشش دیوارها و سقف ها استفاده می شوند. برای تکمیل فرعی (پوشش اولیه) ملات ماسه و به عنوان پوشش نهایی از گچ سفید (روی گچ و خاک) استفاده می شود. البته گچ کاربردهای بسیار دیگری از جمله مصارف پزشکی، مجسمه سازی، تولید قطعات پیش ساخته برای گچ کاری ساختمان، نصب گچ و گچ کاری، شکل دهی، ساخت رنگ مینا و ... دارد.

نحوه خرید مصالح ساختمانی به قیمت روز از مصالح شاپ

قیمت روز مصالح را از کجا ببینیم؟ + نحوه خرید از مصالح شاپ

مصالح شاپ، مرجع فروش انواع مصالح ساختمانی از جمله مصالح ساختمانی پایه، لوله و اتصالات و تجهیزات برقی با بهترین و بروزترین قیمت است. فروشگاه اینترنتی مصالح شاپ با هدف ایجاد بستری مناسب برای مقایسه کیفیت و قیمت مصالح ساختمانی به صورت حرفه ای برای تمامی فعالان عرصه صنعت اعم از مهندسان، معماران و سازندگان آغاز به کار کرده است. متریال شاپ گروه بزرگی از متخصصان صنعت ساختمان، متخصص در دکوراسیون و طراحی است. تیم متریال شاپ همواره در تلاش است تا اطلاعات فنی دقیق محصولات ساختمانی، قیمت های رقابتی، کیفیت خوب، شفافیت و برتری بازار را ارائه دهد. کاربران می توانند با استفاده از یک کاربر ساده و کاربردی و بخشی از هوشمندی سیستم، کالای خود را سفارش داده و با مدیریت هوشمند و بهینه سازی حمل و نقل کالا را با قیمتی مناسب دریافت کنند.

مجموعه مصالح شاپ، به دلیل داشتن متخصصین در زمینه طراحی و مدیریت پروژه های ساختمانی، مشاوره و اجرای پروژه های ساختمانی نیز انجام میدهد. شما می توانید از طریق تماس با شماره 02128422414 با کارشناسان مصالح شاپ در ارتباط باشید.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha