۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
سالانه ۱۶۰۰ تن گیاهان دارویی در گلستان تولید می شود
مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان:

سالانه ۱۶۰۰ تن گیاهان دارویی در گلستان تولید می شود

گرگان - مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سالانه حدود هزار و ۶۰۰ تن گیاه دارویی در سطح چهار هزار هکتار از اراضی استان تولید می شود.

معصومه ژیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کشت نشایی گیاهان دارویی در گلستان در مهرماه و آبانماه سال گذشته انجام شده و هم‌اکنون فصل برداشت گل گاوزبان در مزارع میان دشتی و کوهپایه ای استان آغاز شده است.

وی با این توضیح که گل محمدی، گل گاوزبان، نعناع فلفلی، زیره سبز، سیاه دانه و زعفران در گلستان کشت می شود، افزود: کشت گیاهان دارویی در گلستان به طور دیم بوده و از این‌رو عملکرد نسبت به سایر استان ها پایین تر است.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در سطح بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار هکتار از اراضی استان گیاهان دارویی کشت می شود و سالانه هزار و ۶۰۰ تن محصول تولید و جمع آوری می شود.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید، کشت مکانیزه زیره سبز در سطح پنج هزار هکتار از اراضی شمالی استان در دستور کار قرار دارد.

ژیان از وارد کردن دستگاه بوجاری زیره و سیاه دانه با کمک بخش خصوصی به استان خبر داد و اظهار کرد: پرداخت تسهیلات، وارد کردن زیره به بورس، خرید و وارد کردن دستگاه بوجاری زیره و سیاه دانه در راستای حمایت از کشاورزان و توسعه کشت گیاهان دارویی در استان انجام شده است.

کد خبر: ۱۳٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha