۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
سدهای «گاوی» و «چنگوله» برای مهار آب‌های مرزی در ایلام اجرایی شوند
نماینده مردم ایلام در مجلس:

سدهای «گاوی» و «چنگوله» برای مهار آب‌های مرزی در ایلام اجرایی شوند

ایلام- فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: سدهای «گاوی» و «چنگوله» در جنوب استان برای مهار آب‌های مرزی باید اجرایی شوند.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم اکنون پروژه های مهمی در حوزه وزارت نیرو در استان ایلام از جمله سامانه گرمسیری، سدهای مختلف و پروژ های آبرسانی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های حوزه وزارت نیرو نیازمند تخصیص اعتبار و بودجه هستند، افزود: تکمیل و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام با توجه به نیاز مبرم ساکنان مرکز استان و پیشرفت ۴۷ درصدی پروژه در فاز اول نیازمند اعتبار است.

فلاحی اضافه کرد: تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ایوان که هم‌اکنون ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی گفت: ازسرگیری مجدد اجرای سدهای مهم و موثر گاوی و چنگوله در شهرستان مهران برای مهار آب‌های مرزی ضروری است که در این زمینه وزیر نیرو دستور بررسی پروژه ها را صادر کرده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد: تکمیل پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مطالبات به حق مردم ملکشاهی است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل طرح تأسیسات فاضلاب سرابله با پیشرفت ۷۰ درصدی باید تسریع داده شود، گفت: تملک اراضی و ساختمان های روستاهای بالادست سد سیمره و پرداخت مطالبات مردم که باغات و اراضی مرغوب کشاورزی خود را از دست داده‌اند نیز نیازمند توجه جدی وزارت نیرو است.

کد خبر: ۱۳۲٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha