۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
بخشنامه کنترل اجاره بهای مسکن برای سرکار گذاشتن مردم بود| منابع ناکافی صندوق ملی مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با بازار:

بخشنامه کنترل اجاره بهای مسکن برای سرکار گذاشتن مردم بود| منابع ناکافی صندوق ملی مسکن

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بخشنامه‌ای در زمینه نظارت بر اجاره بهای مسکن اعلام شد که باید افزایش اجاره بها بیش‌تر از ۲۰ درصد نباشد که هیچکدام اجرا نشد و به نوعی برای سرکار گذاشتن مردم بود.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مشکلات در زمینه افزایش اجاره بهای مسکن در تهران و کلانشهرها اظهار داشت: ما باید بپذیریم که یک بیماری هلندی اقتصادی داریم که در مسکن هم تاثیر گذار خواهد بود.

وی با بیان این که اجاره بها و رهن مسکن کسری از قیمت واحد مسکونی است، بیان داشت: در ۴ الی ۵ سال گذشته قیمت مسکن رشد قابل توجهی داشته و حدود ۹۸۰ درصد رشد کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در ۶ سال مدیریت دولت قبل اقدامات مناسبی در حوزه مسکن رخ نداد، بیان داشت: متاسفانه افتخار آقای آخوندی این بود که یک واحد مسکن نساخته بود البته در زمان آقای اسلامی اقداماتی شروع شد، ولی فرصت کافی وجود نداشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت مسکن در دولت قبل به جای هشت سال، یک سال در حوزه مسکن فعالیت کرد بنابراین قیمت مسکن افزایش پیدا کرد و وقتی قیمت مسکن افزایش پیدا کند، اجاره بها هم کسری از قیمت مسکن خواهد بود که افزایش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: وقتی قیمت مسکن به طور متوسط در تهران ظرف سه الی چهار سال گذشته از ده میلیون تومان به متوسط ۴۰ میلیون تومان رسیده است، باید انتظار اجاره بهای سنگین را هم در این بخش داشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات بلندمدت در این بخش بیان داشت: در این بخش قانون جهت تولید مسکن مدنظر مجلس قرار گرفت و مجلس به طور جدی پای این طرح و قانون ایستاد.

ما نیازمند برخی اقدامات کوتاه‌مدت در بخش مسکن هستیم مبحث مالیات بر خانه‌های خالی در حوزه مسکن باید مد نظر قرار گیرد تا سوداگری در این بخش کاهش پیدا کند


عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ما نیازمند برخی اقدامات کوتاه‌مدت در این بخش هستیم، بیان داشت: مبحث مالیات بر خانه‌های خالی در حوزه مسکن باید مد نظر قرار گیرد تا سوداگری در این بخش کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به بخشنامه‌ها در زمینه کاهش قیمت اجاره بهای مسکن اظهار داشت: بخشنامه‌هایی در زمینه نظارت بر اجاره بهای مسکن اعلام شد و گفته شد که باید اجاره بها بیش‌تر از ۲۰ درصد نباشد که متاسفانه هیچکدام اجرا نشد و به نوعی سرکار گذاشتن مردم بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قانونگذار نباید قانونی را مدون کند که می‌داند از روز اول اجرایی نخواهد شد متاسفانه ۲۰ درصد اجاره بها اصلا اجرایی نشد و اجرایی نبود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید در ارائه وام ودیعه مسکن تلاش کنیم، بیان داست: در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ ستاد ملی کرونا این مسئله را مد نظر قرار داد که باید از مسئولین در این بخش تشکر کرد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به منابع ناکافی صندوق ملی مسکن در بودجه سال ۱۴۰۱ بیان داشت: این صندوق برای اولین سال بود که منابع در آن پیش بینی نشده بود و باید منابع برای آن پیش‌بینی می‌شد.

وی با بیان اینکه باید وام ودیعه مسکن در این بخش مدنظر قرار گیرد، بیان داشت: همچنین باید موضوع مالیات بر خانه‌های خالی هم در این بخش مدنظر قرار گیرد تا بشود بازار اجاره بهای مسکن را به درستی کنترل کرد.

کد خبر: ۱۳۲٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha