مشارکت اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تهران در «نمایشگاهی به وسعت ایران»
در نشست هماهنگی جشنواره فروش ویژه نوروزی عنوان شد

مشارکت اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تهران در «نمایشگاهی به وسعت ایران»

نشست هماهنگی برگزاری دومین جشنواره فروش ویژه نوروزی نمایشگاهی به وسعت ایران در اتاق اصناف تهران برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، خسرو ابراهیمی نیا نایب رئیس دوم اتاق اصناف تهران، محمد باقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران روز گذشته در محل اتاق اصناف تهران گرد هم آمدند تا برای برگزاری دومین دوره جشنواره فروش ویژه نوروزی نمایشگاهی به وسعت ایران اعلام آمادگی و همکاری کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران در این نشست گفت: امسال فروش فوق العاده را به جای نمایشگاه‌های بهاره برپا می‌کنیم. البته این جشنواره مختص به صنوف توزیعی نیست و صنوف خدماتی از جمله تعمیرگاه‌ها نیز می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند. همچنین لازم است تا تولیدی‌ها حتی بیشتر از توزیعی‌ها مشارکت داشته باشند و اقلام را با تخفیف در اختیار واحدهای توزیعی بگذارند. این کار موجب می‌شود که با فروش بیشتر، آن تخفیفی که داده اند نیز جبران شود.

قاسم نوده فراهانی افزود: توصیه ما به واحدهای صنفی این است که در شب عید به مردم و مشتریان درصدی تخفیف دهند تا علاوه بر حمایت از مصرف کنندگانی که توان خریدشان پایین آمده است، بتوانیم رونقی به بازار داده و درصدی از رکود ناشی از شیوع کرونا را جبران کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم این جشنواره با همکاری و برنامه ریزی اتحادیه‌ها خوب و موثر برگزار شود تا در سال‌های آینده به نمایشگاه‌های بهاره باز نگردیم آنچنان که برای همیشه برگزاری آن‌ها فراموش شود و آسیب‌هایی که طی سال‌های گذشته با برگزاری این نمایشگاه‌ها متحمل می‌شدیم را دوباره تجربه نکنیم.

دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز در این نشست گفت: اتاق‌های اصناف ایران و تهران همواره تعامل خوبی با هم داشته‌اند و ما از نظرات تخصصی اتحادیه‌های صنفی تهران در جلسات بهره می‌بریم و معتقدیم با هم و در کنار هم می‌توانیم معجزه کنیم. یکی از مواردی که در این تعامل به آن رسیدیم انتقاد همیشگی اتحادیه‌ها از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره بوده است. به این علت که موجب ضرر و زیان واحدهای صنفی و مصرف کننده می‌شود.

محمدباقر مجتبایی افزود: با تحقیقات علمی و میدانی به نتایجی دست یافتیم از جمله این که مراجع کنندگان به نمایشگاه‌های بهاره، تنها ۴ درصد نیاز خود را در این نمایشگاه‌ها تامین می‌کردند و باقی نیازهای خود را مجددا از واحدهای صنفی سطح شهر تامین می‌کردند. ضمن این که اکثر شرکت کنندگان از افراد بدون پروانه کسب و با کالاهایی غیر مرغوب بودند. لذا تلاش بسیاری کردیم که این نمایشگاه‌ها تکرار نشود و به جای آن نمایشگاهی به وسعت ایران را بنا گذاشتیم تا هر واحد صنفی یک غرفه باشد. ضمن این که نگرانی‌های بهداشتی از شیوع کرونا به خوبی نشان داد که چطور می‌توانیم از ظرفیت پراکندگی واحدهای صنفی و جلوگیری از تجمعات بهره بریم.

وی ادامه داد: حالا برای دومین سال پیاپی است که نمایشگاهی به وسعت ایران را در برنامه داریم و می‌طلبد واحدهای صنفی که معتقدیم از جنس مردم و منصف هستند در این طرح مشارکت داشته باشند. علاوه بر کمک به رونق کسب و کار خودشان، در ایجاد نشاط در جامعه و عرضه کالا و خدمات با قیمت‌های تخفیفی، مشتریان را حمایت کنند.

در این نشست بر لزوم تامین مواد اولیه تولید کالاهای پر تقاضای شب عید و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نیز تاکید شد.

دومین جشنواره فروش ویژه نوروزی نمایشگاهی به وسعت ایران با هدف تقویت صنوف و همچنین عرضه کالا و خدمات با کیفیت و قیمت مناسب در شب عید برای رضایت‌مندی مصرف کنندگان توسط واحدهای صنفی دارای پروانه کسب منتخب سراسر کشور از یکم بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۲۰ فرودین ۱۴۰۱ ادامه دارد و واحدهای صنفی منتخب پوستر های متحدالشکلی را نصب می کنند تا مشتریان از شرکت آن واحد صنفی در طرح مذکور مطلع شوند.

کد خبر: ۱۳۲٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha