۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
انسداد ۴۳۳ حلقه چاه غیر مجاز در گلستان از ابتدای سال جاری
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان خبرداد

انسداد ۴۳۳ حلقه چاه غیر مجاز در گلستان از ابتدای سال جاری

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳۳ چاه غیر مجاز در استان گلستان پر شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، سید محسن حسینی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۳۳ چاه غیر مجاز در استان گلستان پر و مسلوب المنفعه شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان افزود: این اقدام در راستای حفاظت از منابع آبی و صیانت از منافع دارندگان چاه مجاز، با نظارت دادستانی و نیروی انتظامی صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: منابع آبی یکی از منابع مهم و کمیاب استان است که حفاظت از آن عزم همگانی را می‌طلبد و وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از آن‌ها مشکل بزرگی است که هم آب خوان‌ها را مورد تهدید قرار داده و هم منافع دارندگان چاه مجاز که در زمینه‌های اقتصادی سرمایه گذاری کرده‌اند را با مشکلات اساسی مواجه می‌کند.

حسینی افزود: همچنین با توجه به کاهش بارش‌ها در سال جاری و تداوم خشکسالی، لازم است حتی برداشت آب از چاه‌های مجاز هم بیشتر کنترل شوند تا بیشتر از مجوز صادره برداشت صورت نگیرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی استفاده بهینه از آب در بین روستاییان و کشاورزان، رعایت الگوی کشت، تجهیز اراضی به سیستم‌های آبیاری نوین، از راهکارهای صرفه جویی از این منبع حیاتی هستند.

وی تصریح کرد: آبخوان‌خواری توسط چاه‌های غیرمجاز یکی از عوامل اصلی اختلال در تعادل منابع و مصارف آب زیرزمینی است.

کد خبر: ۱۳۲٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha