نگاه اصناف خسارت‌دیده از کرونا به کمک‌های بلاعوض دولت
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

نگاه اصناف خسارت‌دیده از کرونا به کمک‌های بلاعوض دولت

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید کمک‌های بلاعوضی به آن دسته از مشاغل و اصناف داشته باشد که به طور کلی در مدت شیوع کرونا تعطیل بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، شهباز حسن پوربیگلری با اشاره به مشکلات حوزه اصناف گفت: متأسفانه اصناف در سبد بودجه ای دولت هیچ جایگاهی ندارند و صرفا وعده داده شده که اصنافی که به دلیل کرونا خسارت دیده اند ۵ درصد از مالیات آنها کم شود که ما می گوییم علاوه بر این اقدام، باید به آنها کمک کرد چرا که تمامی دارایی و سرمایه خود را به واسطه ۲ سال تعطیلی قطعی از دست داده و نیاز به کمک دولت به خصوص کمک بلاعوض دارند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برخی از این اصناف علیرغم وجود مشکلات عدیده مالی حتی حق بیمه کارگران خود را بدون دریافت کمک از دولت پرداخت کرده اند، اظهار داشت:از این قشر عظیم زحمتکش تنها یک وعده دریافت کرده اند اما کمکی به آنها نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی مدتی که کرونا شیوع پیدا کرد اشتغال جدید نداشتیم بلکه بیش از ۲۰۰ هزار چراغ در اصناف خاموش شد که جایگزین آن باید بتوان اشتغال های خرد جدید ایجاد کرد، یادآور شد: تحت عنوان فراکسیون اصناف نامه ای به رئیس جمهور، مخبر و محسن رضایی نوشته ام تا کارگروهی با حضور نمایندگان مجلس و رؤسای اتاق های اصناف کشور تشکیل و به مشکلات آنها رسیدگی شود.

حسن پور بیگلری همچنین تصریح کرد: دولت برنامه هایی در حوزه اشتغال دارد و امسال حرکت های نسبتا خوبی در بهزیستی و کمیته امداد داشته ایم اما این اقدامات اشتغال ۵ میلیون جوان متخصص و فعال را حل نمی کند و به تحقق کل شعارها که قرار بود شغل ایجاد شود، نمی انجامد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بر اساس آخرین رصدها، تنها ۴۰ درصد وعده های دولت در ایجاد شغل انجام شده و ۶۰ درصد آن همچنان محقق نشده، خاطرنشان کرد: نمی توان گفت اهمال دولت قبل یا جدید بوده و انتظار از کدام است چرا که مردم همه مسئولان را در مجموعه حاکمیت دیده و باید مشکل اشتغال به هر شکلی برطرف شود.

کد خبر: ۱۳۱٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha