۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
احتمال بازگشت قیمت بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار طی روزهای آتی
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال بازگشت قیمت بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار طی روزهای آتی

علیرغم قرار داشتن بیت کوین در کانال نزولی خود، تحلیل داده های حاصل از نمودارها نشانگر احتمال بازگشت این ارز دیجیتال طی روزهای آتی و عبور از مرز ۴۰ هزار دلار است.

به گزارش بازار، قیمت بیت کوین پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود از ژوئیه ۲۰۲۱ تاکنون در روز دوشنبه، در حال افزایش است. با این حال، فروش این ارز دیجیتال هنوز ادامه دارد که ناشی از فشار روانی ناشی از افت شدید قیمت بیت کوین طی دو ماه و نیم گذشته است.

البته این نخستتین باری نیست که بیت کوین با افت سنگین قیمت مواجه می شود. قیمت این ارز دیجیتال محبوب، بین اواسط آوریل تا اواسط ژوئیه ۲۰۲۱ نیز ۵۴.۵۷٪ کاهش یافت و این افت و خیزهای بزرگ از زمان تولد بیت کوین در سال ۲۰۰۹ امری طبیعی محسوب می شود.

از این منظر، قیمت بیت کوین احتمالاً در هفته های آینده روند معکوس را ثبت خواهد کرد. با این حال، برای اینکه این اتفاق بیفتد، گاوها باید انرژی کافی برای عبور از سطح حیاتی ۴۵۰۰۰ دلار را جمع کنند.

همچنین در آینده نزدیک، بازار کریپتو به تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره که قرار است اواخر روز چهارشنبه منتشر شود، واکنش نشان خواهد داد. تصویب نرخ بهره بالاتر ممکن است بر قیمت بیت کوین تاثیر منفی بگذارد. با این حال، با ادامه فشارهای تورمی، احتمال سیر سرمایه های در گدردش به سمت بازار کریپتو و به ویژه بیت کوین افزایش خواهد یافت.


پیش بینی قیمت بیت کوین

احتمال بازگشت قیمت بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار طی روزهای آتی


از زمانی که بیت کوین در اوایل نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود یعنی ۶۹۰۳۵.۸۴ رسید، ارزش آن تقریباً ۵۰ درصد کاهش یافته است. اواخر هفته گذشته نیز نهایت ضرر در فصل جدید را تجریبه کرده و قیمت آن به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد. بیت کوین حتی پس از بازگشت از پایین ترین سطح شش ماهه خود یعنی ۳۳,۰۹۲.۴۹ که در اوایل هفته به آن رسید، همچنان زیر محدوده حمایتی مذکور قرار دارد.

در ساعت ۰۸:۲۱ صبح امروز (UTC)، قیمت بیت کوین ۳۷,۵۶۱.۴۶ بوده و نمودار روزانه نشانگر روند نزولی است که طی دو ماه و نیم گذشته ادامه داشته است. بر اساس شاخص های فنی، احتمالاً این روند در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت. در حال حاضر زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه معامله می شود.

انتظار می رود بیت کوین دوباره به ۳۹۰۶۶.۴۶ بازگرددکه در آن نقطه البته با مقاومت سنگین روبرو خواهد شد. عقب نشینی بعدی ممکن است باعث شود گاوها از حمایت ۳۵۰۰۰ دفاع کنند.

در حالی که فروش بیت کوین همچنان خواهد داشت، با این وجود، پایین ترین سطح قیمت در روز دوشنبه ممکن است پایین ترین سطح آن برای این فصل باشد. در جهت صعودی، عبور از سطح مقاومت فوری ۳۹۰۶۶.۴۶ دلار، به گاوها فرصت می دهد تا قیمت بیت کوین را به بالای ۴۰۰۰۰ برسانند.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha