۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
۱۵۰ هزار کارگاه در کشور از فرصت بخشودگی جرایم استفاده کردند
رئیس سازمان تامین اجتماعی:

۱۵۰ هزار کارگاه در کشور از فرصت بخشودگی جرایم استفاده کردند

زنجان- رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: حدود ۱۵۰ هزار کارگاه در کشور از فرصت بخشودگی جرایم استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، میرهاشم موسوی ظهر چهارشنبه در سفر یک روزه به زنجان در شورای اداری بیمه‌ای و درمان استان زنجان با بیان اینکه تحول، عدالت و اعتماد محورهای عمده ما در فرصت مدیریتی است، گفت: رویکرد انتقادی نباید باعث شود تا دستاوردها را نادیده بگیریم.

وی به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و ابراز داشت: دهه فجر، فرصت خوبی است تا از دستاوردها برای مردم بگوییم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه قبل از انقلاب از ۳۳ میلیون نفر حدود ۶ میلیون نفر تحت پوشش بیمه بودند، ولی پس از انقلاب پوشش بیمه‌ای به بیش از ۵۳ درصد رسیده است، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و حداقل چهار میلیون ظرفیت بیمه زنان خانه دار در کشور فراهم است، این مهم باید در استان‌ها تقویت شود.

موسوی با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و باید با امانت داری، نسبت به آینده هم توجه داشته باشیم، افزود: از راهبردهای دیگر سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان، صیانت مالی از بیمه شدگان است تا پرداختی مردم از جیبشان بیشتر از ۳۰ درصد نباشد.

وی از رشد ۴۰ برابری تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی نسبت به قبل از انقلاب در کشور خبر داد و گفت: این ضریب پشتیبانی خدمات منحصر به فردی است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی به اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این طرح حدود پنج هزار میلیارد تومان به مصارف صندوق تامین اجتماعی اضافه کرده و در حوزه درمان تامین اجتماعی بیش از پنج هزار میلیارد تومان در خصوص کرونا هزینه شده و این امر در شرایطی بود که در وضعیت کسری منابع هم هستیم.

موسوی به بخشودگی جرایم کار گاه‌های تولیدی اشاره کرد و ابراز داشت: حدود ۱۵۰ هزار کارگاه در کشور از این فرصت بخشودگی جرایم استفاده کردند و در خصوص بیکاری ناشی از کرونا نیز برای یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر ماه، بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است‌.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha