۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
موانع پروژه خط آهن آذربایجان - آستارا رفع شود
نماینده مردم آستارا در مجلس:

موانع پروژه خط آهن آذربایجان - آستارا رفع شود

آستارا- مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس رفع موانع پروژه خط آهن جمهوری آذربایجان - آستارا را از مطالبات مهم مردم منطقه از رئیس جمهور بیان کرد.

غلامرضا مرحبا در گفتگو با خبرنگار بازار بر ضرورت رفع موانع پروژه خط آهن جمهوری آذربایجان تاکید کرد و مهم ترین خواسته و مطالبات گیلان را رفع موانع پروژه خط آهن جمهوری آذربایجان - آستارا دانست و گفت: این پروژه در بخش سرمایه گذاری و اقدام جمهوری آذربایجان معطل باقی مانده و اقدام مناسبی از سوی این جمهوری انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه مذکور دو آستارای روسیه و ایران را به هم متصل می کند، تصریح کرد: این خط ریلی در سال ۹۷ از طرف ایران افتتاح شده اما در بخش کشور مورد نظر بارانداز و پل تقاطع ریلی در کمربندی آستارا- اردبیل به تعهد خود عمل نکرده و این پروژه به طور کامل مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

نماینده مردم آستارا تعهد سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در پروژه خط آهن مذکور را ۶۰ میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم در سفر رئیسی به گیلان این پروژه مورد پیگیری قرار گیرد و رفع موانع شود.

وی راه اندازی پروژه مذکور را موجب رونق اقتصادی گیلان و کشور دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه می تواند در زمینه ترانزیت کالا و صادرات و واردات را بسیار تسهیل کند و موجب شکوفایی و رشد اقتصادی شود.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha