۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
۶۰۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ساخته می‌شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

۶۰۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ساخته می‌شود

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: طبق گزارش معاون وزیر راه ۶۰۸ هزار واحد مسکونی بر اساس طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید ساخته می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون بررسی نحوه تامین و توزیع مصالح ساختمانی با حضور وزیر صمت بود که متاسفانه برای سومین مرتبه بدون اطلاع قبلی در جلسه حضور پیدا نکرد؛ این امر موجب گلایه شدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شده است. این رفتارها و بدقولی های مکرر آقای فاطمی امین بیانگر بی توجهی و عدم احساس نیاز به برقراری ارتباط و ارائه گزارش به کمیسون عمران بوده که باید نسبت به این رویه تجدید نظر کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسه دوم کمیسیون عمران مجلس با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در این جلسه حضور پیدا کرده و هرکدام در خصوص برنامه‌های خود جهت مدیریت مطلوب مجموعه تحت مدیریتشان گزارشی ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در این جلسه اطلاعاتی از وضعیت کنونی مسکن در محدوده ها و محلات هدف بازآفرینی از جمله مناطق بافت فرسوده، بافت تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ارائه شد که بر اساس آن حدود ۵ میلیون واحد مسکونی هدف بازآفرینی قرار دارند و حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشورمان در این مناطق ساکن هستند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در خصوص ظرفیت مسکن قابل تولید در پلاک‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در ۲۰ سال آینده گزارشی ارائه شد. از طرفی در این جلسه اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران از منابع بخش عمومی دولت در سال ۱۴۰۰ و اعتبار مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید نیز گزارشی از وضعیت تامین زمین در شهرهای جدید کل کشور در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن ارائه کرد که طبق این گزارش حدود ۶۰۸ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور طبق طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود که به مساحت حدود ۱۴ هزار هکتار زمین نیاز داشته و در حال تامین است. طبق گزارش مسئولان حدود ۳۸ هزار واحد مسکونی از پروژه مسکن مهر باقی مانده که باید به زودی تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ایجاد شهرهای جدید در کشور اضافه کرد: وجود شهرهای جدید به تعادل بخشی فضایی و جمعیت مناطق کلان شهری در پهنه سرزمینی و مدیریت روند مهاجرتی به شهرهای بزرگ کمک کرده و همچنین از توسعه بی رویه پیرامون کلانشهرها و تخریب زمین های کشاورزی جلوگیری می کند از طرفی امکان پیاده سازی رویکردهای نوین توسعه شهری را ایجاد می کند. اما ایجاد دوگانگی در مدیریت شهری و نبود جذابیت پایین در شهرهای جدید و همچنین عقب ماندگی زیرساخت‌ها و خدمات عمومی چالش‌های جدی شهرهای جدید به شمار می‌روند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در پایان جلسه نمایندگان نیز هر کدام در خصوص وجود مشکلات پیرامون بازآفرینی شهری، احیای بافت‌های فرسوده و ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای جدید مطالبی را بیان کردند و مسئولان نیز توضیحات خود را در این رابطه بیان کردند.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha