اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست به مدت ۲ سال تمدید شد
با موافقت نمایندگان؛

اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست به مدت ۲ سال تمدید شد

نمایندگان مجلس با تمدید دو ساله اجرای آزمایشی قانون اساسنامه شرکت ملی پست موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه یک فوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، با ماده واحده این لایحه با ۱۸۶ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران- مصوب ۱۳۹۵- از تاریخ اتمام مهلت به مدت دو سال تمدید می‌شود.

تبصره ۱- دولت موظف است ۶ ماه قبل از اتمام این مدت ارزیابی لازم از اجرای قانون را داشته و لایحه دائمی شدن قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را به مجلس ارائه کند.

علیرضا سلیمی در پیشنهاد اصلاح کل ماده واحده این لایحه گفت: دولت لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران را با تأخیر به مجلس ارائه کرد که یک تخلف آشکار است. حال اگر بنا باشد این لایحه به مدت یک سال دیگر تمدید شود پس از تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان تنها ۴ ماه فرصت اجرا دارد و مجدداً باید دولت لایحه‌ای را برای تمدید آزمایشی و یا دائمی شدن قانون به مجلس ارائه کند و از طرفی در قانون تأکید شده دولت باید ۶ ماه قبل از اتمام مهلت این لایحه را به مجلس ارائه کند که هم اکنون این زمان به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: اینکه تمدید مهلت قانون از چه زمانی آغاز شده باید به صورت شفاف مشخص شود چرا که پایان مهلت آزمایشی ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۰ عنوان شده و این لایحه در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا باید به صورت شفاف مشخص شود که تمدید مهلت از کدام یک از این تاریخ‌ها لحاظ می‌شود. حال برای رفع ابهامات موجود پیشنهاد می‌کنم مهلت تمدید قانون برای دو سال باشد تا دولت هم فرصت کافی برای ارائه لایحه دائمی شدن قانون مذکور داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha