۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۱۰
آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن افزایش می یابد
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در گفتگو با بازار:

آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن افزایش می یابد

سهرابی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ۵۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا و احداث است گفت: آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن افزایش می یابد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در حال حاضر چه تعداد واحد مسکونی در دست اجرا و تولید دارد؟ گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۵۴ هزار واحد مسکونی در حال اجرا و تولید دارد که هر کدام از این واحدهای مسکونی در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارند که البته برای متقاضیانی که خود زمین دارند و یا بنیاد مسکن اراضی آنرا تامین می‌کند ۱۵۷ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در مجموع ۲۱۲ هزار واحدمسکونی در حوزه‌های شهری و روستایی در حال احداث دارد ادامه داد: پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر متفاوت است و در حال حاضر به طور متوسط ۱۴ درصد پیشرفت دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که با این حساب اگر متوسط پیشرفت فیزیکی ۱۴ درصد باشد نباید انتظار داشته باشیم که در سال جاری و یا اوایل سال آینده از این طرح افتتاحیه ای داشته باشیم؟ گفت: اینطور نیست چرا که اتفاقا برخی از واحدهای مسکونی هستند که در حال حاضر در مرحله افتتاح و بهره برداری هستند. در اردیبهشت ماه سال آینده ۲۵۰ واحد در قم به بهره برداری می رسد. در سیستان و بلوچستان نیز پروژه ۷۰ واحدی به اتمام رسیده و تحویل داده شده است.

وام تعلق گرفته در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر مراکز استان ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است. برای پروژه ۲۵۰ واحدی قم وام تعلق گرفته ۴۰۰ میلیون تومان بوده است

سهرابی در پاسخ به این پرسش که برای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن چه میزان وام و تسهیلات در نظر گرفته شده است؟ ادامه داد: در بسته بندی ارائه شده از سوی دولت برای وام تعلق گرفته در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای تهران ۴۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، سایر مراکز استان ها ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است. برای پروژه ۲۵۰ واحدی قم وام تعلق گرفته ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به این پرسش که میزان آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این پروژه ها چقدر بوده است؟ گفت: میزان آورده متقاضیان به طور معمول ۲۵۰ میلیون تومان بوده است اما به نظر می رسد که میزان آورده متقاضیان که در حال حاضر شروع شود بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha