۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
۷۰ درصد فعالیت های اقتصادی استان تهران در بخش خدمات است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:

۷۰ درصد فعالیت های اقتصادی استان تهران در بخش خدمات است

تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به اینکه ۶۰ الی ۷۰ درصد فعالیت های اقتصادی استان تهران در بخش خدمات است، گفت: تلاش می کنیم با تقویت بخش خدمات اثر مؤثری در تحرک اقتصاد استان تهران داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، حشمت الله عسگری ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران اظهار داشت: ۶۰ تا ۷۰ درصد فعالیت‌های اقتصادی استان تهران در بخش خدمات است و در نظر داریم با تقویت بخش خدمات اثر مؤثری در تحرک اقتصاد استان تهران داشته باشیم.

بکارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های اقتصادی استان تهران

عسگری با بیان اینکه در حال حاضر مشارکت بانک‌ها در استان تهران برای ارائه تسهیلات اشتغال رضایت بخش نیست، گفت: این مشارکت باید افزایش پیدا کند.

وی افزود: در بخش بازار نیازمند تعامل بیش از پیش با اصناف و بخش خصوصی هستیم که این موضوع نیز مد نظر قرار گرفته و برای آن تلاش شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: به کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش‌های اقتصادی راهبرد جدید معاونت اقتصادی استانداری تهران است و در این راستا هوشمندسازی اقتصاد در استان تهران مورد تاکید می باشد.

نرخ رشد بیکاری در سال قبل به کمتر از ۱۰ درصد رسیده بود

محمد امامی امین، معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: تهران دارای ۱۷ هزار کارخانه و ۸۰ شهرک و لکه صنعتی است و طی سال گذشته بیش از ۹۵ درصد مراجعاتی که به ما ارجاع داده می‌شد در راستای درخواست افزایش ظرفیت تولید بوده است.

وی افزود: سال قبل نرخ رشد بیکاری کاهشی بود و از ۱۲.۷ در سال ۹۷ به کمتر از ۱۰ درصد در سال ۹۸ رسید و اگر ویروس کرونا نبود قطعاً اسفند باشکوهی به لحاظ اقتصادی برگزار می‌کردیم.

کد خبر: ۱۳٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha