۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
آماده باش در ۲۰ استان کشور/ تیم‌های عملیاتی سیلاب در نقاط بحرانی مستقر شدند
مدیر کل مدیریت بحران وزارت نیرو در گفتگو با بازار:

آماده باش در ۲۰ استان کشور/ تیم‌های عملیاتی سیلاب در نقاط بحرانی مستقر شدند

مدیرکل مبارزه با بحران وزارت نیرو از احتمال وقوع سیلاب در ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر قطعی آب و برق در شهرها و روستاهای کشور نداشتیم.

بازار- میثم جعفرزاده مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو در گفتگو با بازار با بیان اینکه وضعیت بارندگی ها در سطح کشور تا حالا خیلی نگران کننده نبوده است، ادامه داد: تا کنون گزارش مبنی بر قطعی آب و برق در شهرها و روستاهای کشور نداشتیم.

او همچنین با اشاره به احتمال افزایش بارندگی ها در روزهای آینده، از اعلام آماده باش در ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت: تیم های عملیاتی برای مقابله با هرگونه آب گرفتگی یا قطعی برق که در محل های پر خطر حاضر شده اند.

پایان هفته سیلابی در نوار جنوب غربی کشور

گزارش های اعلامی از طرف  موسسه تحقیقات آب حکایت از این دارد که از بعدازظهر پنج‌شنبه ۲۱ فروردین، وقوع بارشی به مدت ۹ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر در استان کردستان (نوار جنوب غربی و غرب به شرق و شمال شرق) محتمل خواهد بود.
بنا بر این گزارش، روز پنج‌شنبه وقوع بارش‌های رگباری در استان‌های کرمانشاه، همدان، البرز، قزوین و زنجان به مدت ۶ تا ۹ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر محتمل خواهد بود.
در گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو آمده است: از بامداد روز جمعه ۲۲ فروردین، وقوع بارشی به مدت ۲۱ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۶۰ تا ۸۰ میلی‌متر در استان چهارمحال و بختیاری (نیمه غربی و جنوبی) ‌ محتمل خواهد بود.
همچنین در صبح روز جمعه، وقوع بارشی به مدت ۱۵ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر در استان‌های لرستان (نیمه شرقی و شمال) و خوزستان (شمال شرق و شرق) پیش‌بینی شده است.
بر اساس این گزارش، از بعدازظهر جمعه ۲۲ فروردین، وقوع بارشی به مدت ۹ ساعت و به میزان تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه‌ای) ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر در استان‌های تهران (شمال، شمال غرب و نواحی مرکزی) و مرکزی (نوار غرب به شمال شرق) ‌ محتمل خواهد بود.

کد خبر: ۱۳٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha