۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
احتمال وقوع سیلاب درهفته پایانی فروردین / مجموع بارندگی‌ها در تهران به ۳۳۵ میلی متر رسید
آخرین جزییات بارندگی‌ها و ذخایر سدهای تهران

احتمال وقوع سیلاب درهفته پایانی فروردین / مجموع بارندگی‌ها در تهران به ۳۳۵ میلی متر رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران مجموع بارندگی‌ها ظرف ۴۸ ساعت گذشته را حدود ۲۵ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: پارسال اوایل فروردین شاهد سیلاب سنگین در تهران بودیم اما پیش بینی می‌شود که سیلاب‌های امسال با کمی‌در تاخیر در دهه سوم فروردین یا هفته نخست اردیبهشت رخ دهد.

بازار- سید حسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در گفتگو با بازار از احتمال افزایش بارندگی در هفته پایانی فروردین و اوایل اردیبهشت خبر داد و گفت: پارسال اوایل فروردین شاهد سیلاب سنگینی در تهران بودیم اما پیش بینی می‌شود که سیلاب‌های امسال با کمی‌در تاخیر در دهه سوم فروردین یا هفته نخست اردیبهشت رخ دهد.

رضوی همچنین حجم بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تا کنون را ۳۵۵ میلی متر اعلام کرد و افزود: بارندگی‌ها نسبت به سال آب گذشته ۳ درصد کمتر و در مقایسه با دراز مدت حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسئول در شرکت آب منطقه ای، ظرف ۴۸ ساعت اخیر شاهد ۲۵ میلی متربارندگی در تهران بوده ایم. البته با توجه به آمادگی که از قبل در آب منطقه ای و شهرداری وجود داشت هیچ گزارشی مبنی بر آب گرفتگی حاد معابر به ما گزارش نشده است. از طرفی بارندگی‌ها به اصطلاح حالت اروپایی است به این معنا که بارندگی‌ها با وجود تداومی‌که دارد، شدتش خیلی زیاد نیست.

او همچنین حجم ذخایر سدهای تهران را حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود:۶۰ درصد مخازن پر هستند و ۴۰ درصد هم برای مدیریت با سیلاب‌های احتمالی خالی نگه داشته ایم.

رضوی همچنین نسبت به وضعیت مصرف آب در پایتخت هشدار داد و افزود: مصرف در تهران در مقایسه با مدت مشابه پارسال همچنان ۲۵ درصد بالاتر است که با اقدامات ساده ای همچون بستن شیر آب در هنگام شستشوی دست‌ها می‌توان تا حد زیادی آن را کنترل کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ادامه داد :هرچند که در تامین آب مشکلی وجود ندارد اما در تصفیه و توزیع آب با محدودیت مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۳٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha