۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
۱۵ هزار دانش آموخته بیکار در استان ایلام وجود دارد
استاندار ایلام:

۱۵ هزار دانش آموخته بیکار در استان ایلام وجود دارد

ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۱۵ هزار دانش آموخته بیکار در استان ایلام وجود دارد، گفت: باید برای ایجاد اشتغال این افراد تلاش‌ها را بیشتر کنیم.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر چهارشنبه در اولین نشست کارگروه اشتغال استان ایلام در سال ۹۹ در محل استانداری ایلام اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی در بحث اشتغال در استان انجام شده و هم اکنون نرخ بیکاری ایلام به ۷ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: با ارائه تسهیلات مختلف و اشتغال روستایی، این استان از نظر نرخ اشتغال رتبه سوم کشور در سال ۹۸ کسب کرده است.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: تحولی که در تغییر نرخ اشتغال استان بر اساس اعلام مرکز آمار ایران ایجاد شده کار بی‌نظیری است که استان ایلام از رتبه ۱۷ به رتبه سوم کشوری در زمستان سال قبل رسیده است.

استاندار ایلام گفت: در سال جاری ۱۱۹ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل تبصره ۱۶ برای مددجویان در نظر گرفته شده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه رقم بیکاران دانش‌آموخته استان ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر است که آمار کمی نیست، بیان کرد: باید برای ایجاد اشتغال آنها تلاش‌ها را بیشتر کنیم تا بیکار در استان ایلام نداشته باشیم.

وی اعلام کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده امسال رقم بسیار بزرگ و بالایی برای میادین نفتی و گازی استان مصوب و در نظر گرفته شده است که تحرک قابل توجه و جهش عظیمی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha