۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
افزایش ۶۰ درصدی صادرات ایران به عمان
رایزن بازرگانی ایران در عمان خبر داد

افزایش ۶۰ درصدی صادرات ایران به عمان

اوریمی، رایزن بازرگانی ایران در عمان از افزایش ۶۰ درصدی صادرات ایران به عمان در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد فلاح اوریمی رایزن بازرگانی ایران در عمان گفت: صادرات کالا به عمان طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ به ۴۴۲ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

فلاح اوریمی ادامه داد: در مدت یاد شده عمان در رتبه دهم کشورهای هدف صادرات ایران و در رتبه ششم کشورهای همسایه و همچنین در رتبه دوم کشورهای شورای همکاری‌های خلیج فارس طرف صادرات ایران قرار دارد.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده مهمترین اقلام صادراتی کشور به عمان شامل اوره حتی به صورت محلول در آب، شمش از آهن و فولاد، هندوانه، محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد، سیمان سفید، گوجه فرنگی گلخانه ای، کاتود و قطعات کاتود، میله‌های گرم از آهن یا فولاد، کف پوش‌های غیرمخملی بافت از مواد نساجی سنتتیک یا مصنوعی آماده مصرف، لوازم سر میز و لوازم آشپزخانه، فورآلدئید (فورفورآل)، خربزه، سیب و کاهو بوده است.

رایزن بازرگانی ایران در عمان بیان داشت سهم بازار عمان از کل صادرات ایران ۱.۳ درصد است و پیش بینی می‌شود با کاهش موانع و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، روند تجارت میان دو کشور توسعه یابد.

فلاح اوریمی در پایان گفت: صادرات کالا به عمان در آذرماه امسال به ۱۹۱ هزار تن و به ارزش ۷۹ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با ماه قبل (آبان) ۱۱۴ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است. همچنین حجم مبادلات تجاری بین دو کشور طی ۹ ماه امسال ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha