۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
آیا بیت کوین ۱۰ هزار دلاری می شود؟
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

آیا بیت کوین ۱۰ هزار دلاری می شود؟

در روز چهارم بهمن ارزش بیت کوین در بازار جهانی به ۳۵ هزار دلار رسید ولی احتمال قانون گذاری و تشدید نظارت در بازار رمز ارزها در امریکا باعث شده است تا پیش بینی های تازه ای ارایه شود.

بازار؛ گروه بین الملل: افت ارزش رمزارزها در هفته های اخیر یکی از مهمترین مسایل در حوزه اقتصاد دیجیتال بود و حتی این سوال را ایجاد کرد که آیا می توان با اطمینان در مورد سوداوری در این بازار صحبت کرد.

در این شرایط این سوال مهم ایجاد شد که سرمایه گذاری در بازارهای دیجیتالی، بازارهایی که وزرای اقتصاد و روسای بانکهای مرکزی از ان ها حمایت نمی کنند و سرمایه گذاری در آن را پر ریسک می دانند کار درستی است یا خیر؟

در ماه های اخیر روسای ارشد اقتصادی در دنیا بارها تاکید کردند که این بازارها بسیار پرریسک هستند و سرمایه گذاری در بازاری که هیچ یک از بانکهای مرکزی از آنها حمایت نمی کنند کاردرستی نیست.

اخیرا دولت امریکا در مورد خطراتی که توسعه این بازار روی اقتصاد سنتی، بازار پول امریکا و حتی جایگاه سیاسی و اقتصادی امریکا در دنیا دارد صحبت کرده است و بر ضرورت قانون گذاری در این بازار و فعالیت نظارت شده در عرصه رمز ارزها تاکید کرد.

در صورتیکه دولت بایدن اقدام به قانون گذاری در این زمینه بکند و مانع از فعالیت آزادانه در بازار رمز ارزها شود، قیمت رمز ارزها به شدت کاهش پیدا می کند و ارزش سرمایه موجود در این بازار سقوط می کند. در این صورت توییت های ایلان ماسک و دیگر فعالان در بازار رمز ارزها هم نمی تواند اقتصاد رمز ارزها را نجات دهد.

طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در روز چهارم بهمن سال ۱۴۰۰ ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی ۳۵ هزار دلار بود که پایین ترین ارزش طی دو ماه اخیر است. کوین دسک نوشت: «در یک هفته اخیر ارزش بازار رمزارزها بدترین عملکرد طی سه ماه گذشته را داشته است و انتظار می رود این روند در ماه پیش رو هم ادامه داشته باشد.»

در این روز ارزش اتریوم ۲۴۵۰ دلار و ارزش XRP برابر با ۵۹ سنت بود. اما مهمترین خبر در این حوزه خبری است که در امریکا منتشر شده است. بر طبق گزارشهای موجود دولت بایدن اعلام کرد با توجه به اینکه کنگره و سنا نتوانستند در مورد قانون گذاری در بازار رمز ارزها و حفاظت از اقتصاد در مقابل تهدید ناشی از توسعه بازار رمز ارزها به توافق برسند، دولت وارد عمل می شود و با دستور مستقیم رییس جمهور نظارت بر بازار رمز ارزها و قانونگذاری در این زمینه شروع می شود.

این سیاست می تواند از سودآوری فعالیت در بازار رمز ارزها بکاهد و تقاضا در این زمینه را کاهش دهد که نتیجه ان افت قیمت ها است. قرار بر این است تا انتهای فوریه دولتهای ایالتی گزارشی از میزان خطری که توسعه بازار رمز ارزها برای اقتصاد ایجاد می کند تهیه کنند و در اختیار دولت مرکزی قرار دهند.

از طرف دیگر دولت مرکزی هم ارزیابی میزان آسیب ناشی از توسعه بازار رمز ارزها روی سیاست خارجی و تاثیر سیاستهای امریکا درسطح بین الملل را انجام می دهد و نتیجه این مساله هم می تواند به وضع و اجرای قانون تازه ای در این حوزه بیانجامد.

تحلیل گران بازار رمز ارزها پیش بینی می کنند با اجرای این طرح سقوط ارزش رمز ارزها شدت بگیرد. کوین استارت یکی از تحلیل گران بازار رمز ارز در مصاحبه ای با کوین دسک گفت: «انتظار من این است که با اعلام این دستور ارزش بیت کوین به شدت سقوط کند و حتی رسیدن قیمت به مرز ۱۰ هزار دلار برای هر بیت کوین هم محتمل است.»

وی ادامه داد: «در هفته اول ماه فوریه و به دنبال شروع رسمی مطالعات و تحقیقات در مورد بازار رمز ارزها، ارزش بیت کوین به پایین ترین سطح طی ۸ ماه اخیر می رسد و این روند ادامه خواهد داشت تا دستور رسمی صادر شود.»

کد خبر: ۱۳۱٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha