۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
راه آهن رشت- روسیه به اوراسیا متصل می‌شود
استاندار گیلان:

راه آهن رشت- روسیه به اوراسیا متصل می‌شود

رشت- استاندار گیلان از راه اندازی راه آهن رشت- روسیه و اتصال آن به اوراسیا خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه در سفر رئیس جمهور به روسیه بسته شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان در تالار مرکزی رشت، با اشاره به اینکه در شرایط بد کرونایی قرار گرفته بودیم، اظهار کرد: در این شرایط به ما واکسن نمی دادند و در دولت سیزدهم اولویت واکسیناسیون مردم بود.

وی به تاثیرگذاری نقش رسانه ها در ایام کرونایی اشاره کرد و افزود: رسانه ها در این راستا تلاش آگاهانه در گیلان داشته اند.

استاندار گیلان در ادامه تامین کالای اساسی را ضروری ترین بخش فعالیت دولت عنوان کرد و گفت: در ایام کرونایی تامین این بخش در گیلان نگران کننده بود اما اکنون باید تا اردیبهشت را تامین می کنیم.

وی با بیان اینکه ذخایر ارزی در مرحله خوبی قرار گرفته است، تصریح کرد: تزریق این منابع ارزی می تواند متحول کننده باشد. عباسی همراهی مردم را تقویت کننده خواند و خاطرنشان کرد: ما در سفرهای استانی همواره ذینفع بوده ایم.

وی به پروڑه راه آهن گیلان اشاره کرد و افزود: این پروژه و نظیر آن مانند تالار فرهنگی رشت و کتابخانه این شهر با تلاش همه به نتیجه رسید.

استاندار گیلان به اقدامات گذشته خود در زمان نمایندگی اشاره کرد و یادآور شد: در بحث زباله سوز رشت و بخش های کشاورزی و سایر موارد اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی یکی از دلایل انصراف سرمایه گذاران در گیلان را بروکراسی اداری ذکر کرد و متذکر شد: اکنون بیش از 52 مجوز بی نام در امر کشاورزی، گردشگری و... در گیلان صادر شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه در امر سرمایه گذاری با کسی تعارف نداریم، تصریح کرد: ما تعهد اشتغال و دغدغه تولید داریم و اگر مدیری در این راستا سنگ اندازی کند و موجب فرار سرمایه گذاران شود کارت قرمز می گیرد.

وی جهش مسکن و تامین آن برای جوانان را مهم دانست و تصریح کرد: در این زمینه باید اقدامات جدی انجام شود. استاندار گیلان از راه اندازی راه آهن رشت- روسیه و اتصال آن به اوراسیا خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه در سفر رئیس جمهور به روسیه بسته شده است.

وی راه اندازی این پروژه را گامی مهم در تسهیل گردشگری عنوان کرد و افزود: با اجرای این پروژه کریدور شمال - جنوب فعال می شود. استاندار گیلان اقتصاد دریا و استفاده از ظرفیت آن را از دیگر طرح های مهم و ارزشمند در گیلان برشمرد.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      خوب روس هستن دیگه
    • عبدالله IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      0 0
      آقاعباسی استاندارانقلابی گیلان گول روسها.آذریها.ارمنی ها ووو...رانخوری همه ازتبارهمان شوروی بی دین اخلاصند.ریلی درست میکنندکه درمواقع ضروری فقط قطارخودشان استفاده کند مثل جنگ جهانی ۲ پس بهوش باش گول نخوری داداش