۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
نوسان کم نماد شبصیر در بازار نزولی
رشد دو برابری سودسازی عامل روند صعودی شبصیر

نوسان کم نماد شبصیر در بازار نزولی

نماد شبصیر در چند ماه اخیر که بازار سرمایه نزولی بوده در یک محدوده نوسان کمی داشته و در حال حاضر بازدهی سه ماهه سهم به مثبت دو درصد و بازدهی یک ساله به مثبت ۸۶ درصد رسیده که عملکرد بسیار خوبی است.

باراز؛ گروه بورس: شرکت پتروشیمی قائد بصیر با نماد شبصیر در چند ماه اخیر که بازار سرمایه در روندی نزولی بوده در یک محدوده قیمتی ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان نوسان داشته است و در حال حاضر بازدهی سه ماهه سهم به مثبت دو درصد و بازدهی یک ساله به مثبت ۸۶ درصد رسیده که عملکرد بسیار خوبی است.

نوسان کم نماد شبصیر در بازار نزولی

نماد شبصیر که دارای پی بر ایی ۵ می باشد در شش ماهه ۱۰۱۰ تومان سود ساخته و از آنجایی که در ۱۲ ماهه گذشته این نماد ۱۰۲۰ هزار تومان سود ساخته بود این گزارش می تواند تاییدی بر ادامه روند صعودی این نماد باشد، هرچند فضای روانی بازار منفی است و احتمال اینکه تا محدوده ۸ تا ۹ هزار تومان هم افت قیمت داشته باشد و در بد ترین حالت هم کف حمایتی محدوده ۶ هزار تومان فعال خواهد شد.

گزارش ۹ ماهه نماد شبصیر نشان می دهد که درامد فروش این شرکت همچنان صعودی است، به طوری که در ۹ ماهه امسال این شرکت ۱۸۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشته، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته درامد فروش این شرکت ۹۱۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین شرکت در ماه نهم حدود ۲۰۲۸ هزار میلیارد تومان درامد داشته که کمی بیشتر از میانگین ماهیانه است و اگر این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد شرکت می تواند در مجمع حداقل ۲ هزار تومان به ازای هر سهم سود شناسایی کند. بنابراین عملکرد شرکت از وضعیت بازدهی مثبت نماد دفاع می کند، حالا باید دید در آینده رفع تحریم های برجام چقدر می تواند به بازار این کشور تاثیر مثبت بگذارند هرچند ریسک بازار ارزی هم برای شرکت های صادراتی وجود دارد.

در شرایط کنونی لیدرهای بازار سرمایه نزولی هستند و از طرف دیگر گروه شیمیایی ها هم پیرو نوسانات بازار تحت تاثیر قرار گرفته اند و برخی از آنها در حال شکستن کف های حمایتی خود هستند با این حال شبصیر همچنان در یک محدوده ارزش خود را حفظ کرده و این یک سیگنال مثبت برای سهامداران شرکت است.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha