۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
 ارائه تسهیلات بلاعوض برای خرید موتور سیکلت‌های برقی در سال آینده
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داد

ارائه تسهیلات بلاعوض برای خرید موتور سیکلت‌های برقی در سال آینده

تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ کمک‌های بلاعوض و تسهیلاتی برای خرید موتور سیکلت‌های برقی فراهم خواهد شد.

به گزارش بازار، جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد طرح جدید ترافیک برای پایتخت گفت: امروز مهمترین عارضه در هسته مرکزی شهر تهران انبوه موتور سیکلت‌ها هستند که تلاش داریم در طرح جدید ترافیک ساماندهی موتور سیکلت‌ها و استفاده از موتور سیکلت‌های برقی به عنوان موضوع کلیدی در شهر تهران با محوریت هسته مرکزی اجرا شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت ورود خودرو به هسته مرکزی شهر مقصد ۹۰ درصد موتور سیکلت‌ها بازار تهران است و در هسته مرکزی شهر به واسطه حضور انبوده موتور سیکلت‌ها صدای آزار دهنده موتور و خطر جانی احساس می‌شود که با برقی کردن موتورهای کاربراتوری علاوه بر کاهش این موضوعات می‌توانیم آلودگی هوا را درهسته مرکزی شهر به صفر برسانیم.

موتور سیکلت‌ها ۶ برابر خودروهای آلاینده تولید آلودگی می‌کنند
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه موتور سیکلت‌ها ۶ برابر خودروهای آلاینده تولید آلودگی می‌کنند و با برقی شدن موتور سیکلت‌ها می‌توان هزاران تن آلودگی را در مرکز شهر کاهش داد اضافه کرد: اقدام دیگری که در هسته مرکزی شهر خیلی می‌تواند تاثیر گذار باشد تقویت شبکه حمل و نقل عمومی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: ۵ سال پیش در تهران ۶ هزارو ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خدمات رسانی می‌کردند که قرار بود به ۹ هزار اتوبوس افزایش یابد ولی اکنون تنها ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده در شبکه حمل و نقلی تهران باقی مانده است.

هزینه هزار و ۲۰۰ میلیاردی برای ساخت یک کیلومتر مترو
وی در ادامه با اشاره به اینکه در دوره طلایی شهر تهران سال ۸۴ تا ۹۶، در طی ۱۲ سال شهر تحول عجیبی را در همه ابعاد تجربه کرد و درطی ۱۲ سال در حوزه مترو حدود ۲۲۰ کیلومتر مترو ساخته شد ولی اکنون با داشتن حدود ۳۰۰ کیلومتر خط مترو هنوز به میزان کافی نرسیده‌ایم و باید به ۵۰۰ تا ۵۵۰ کیلومتر خط مترو برسیم تصریح کرد: ساخت هر کیلومتر مترو در شهر تهران یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

تشکری در ادامه با اشاره به طرح جدید ترافیک تهران گفت: بیش از ۴۲ سال از طرحی که هدف آن روان سازی ترافیک، کاهش آلودگی هوا، استفاده کمتر از خودرو شخصی، سامان دادن به هسته مرکزی شهر تهران بود می‌گذرد.

وی بیان داشت: شورای انقلاب در ماه‌های اول شروع کار خود طرح ترافیک تهران را تصویب کرد و در حدود این ۴۰ سال نگاه به بهسازی این طرح و بهبود ساختارها بوده است و طرح ترافیک طی این سالها علاوه بر مزایایی که داشته عوارضی هم داشته و موجب شده که امروز با عوارض پایدار و بدتر از ترافیک مواجه شویم که این موضوع ایجاب می‌کند تجارب گذشته تحلیل و بررسی شود و طرح نوعی اجرایی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: برای آینده بهتر و موفقیت چاره‌ای به جز استفاده از تجارب موفق دنیا و تحلیل تجارب گذشته و انتخاب راه‌های خوب نداریم.

استقرار اقتصاد، سیاست و فرهنگ در هسته مرکزی تهران
تشکری هاشمی در ادامه بیان داشت: شهر تهران به صورت تک قطبی طراحی شده و وزارتخانه‌های اصلی، بازار، دانشگاه‌ها، مدارس خوب، مجلس شورای اسلامی در مرکز شهر مستقر هستند و به طور کلی اقتصاد، سیاست، فرهنگ عمدتا در هسته مرکزی پایتخت متمرکز شده است و مسافت ۳۸ کیلومتر مربعی مرکز شهر استعداد این همه آمد و شد را ندارد.

وی بیان داشت: امروزه در بسیاری ازشهرهای دنیا موضوع توسعه حمل و نقل عمومی محور مد نظر است.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha