۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
پایان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱
سخنگوی کمیسیون تلفیق اعلام کرد

پایان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از پایان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سال آینده کل کشور پس از دو هفته بررسی، خبر داد.

به گزارش بازار، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: از ظهر امروز بررسی بندهای هزینه‌ای لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق آغاز می‌شود. زارع: پایان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱

وی درباره آخرین مصوبات این کمیسیون گفت: مصوب شد که کارگاه‌های مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند و ۵ سال یا کمتر از فعالیت آن‌ها می‌گذرد، مشمول معافیت بیمه ۲۰ درصد شوند و کارگاه‌هایی که بیش از ۵ سال سابقه دارند و دارای ۵ کارگر یا بیشتر هستند سه درصد کمتر مشمول معافیت بیمه‌ای در سال ۱۴۰۱ شوند.

زارع افزود: همچنین وزارت نیرو مکلف شد متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس و فلزات اساسی و کانی‌های فلزی واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه‌های دارای قرارداد تبدیل انرژی، محاسبه و دریافت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: در باره صندوق کار آفرینی امید که دولت در لایحه آن را به نام صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان تغییر نام داده مقرر شد منابع درآمدی آن و واحدهای استانی آن از محل ردیف‌ها و جداول بودجه سنواتی و همچنین فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد سهم استان‌ها، حقوق دولتی معادن، ۲۰ درصد اعتبارات قانون متوازن و همچنین قانون هدفمندی یارانه‌ها در راستای حمایت از تولید به عنوان کمک‌های بلاعوض بخش غیر دولتی تامین شود.

وی گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در قالب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به روسای دستگاه‌های ملی و نیز استانداران اجازه داده شد اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول مازاد دولتی را که در اختیار دستگاه‌های دولتی و موسسات تابع است، پس از تایید کارگروه‌های استانی و نیز تصویب هیات وزیران، از طریق مزایده عمومی در بورس کالا به صورت الکترونیک در سامانه به فروش رسانده و منابع حاصل از آن در اختیار صندوق عدالت و پیشرفت قرار گیرد.

زارع افزود: همچنین به دولت اجازه داده شد که تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان از سهام و سهم الشرکه خود را در شرکت‌های دولتی و نیز اموال منقول و غیر منقول خود را به فروش برساند که به افزایش سرمایه بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید تخصیص می‌یابد و بانک‌ها باید در قبال این موضوع به ارائه تسهیلات در جهت تولید و اشتغال بپردازند.

وی گفت: کمیسیون تلفیق با افزایش سن بازنشستگان مستخدمین کشوری، لشکری و تامین اجتماعی به میزان دو سال موافقت نکرد و نیز محاسبه حقوق بازنشستگی در تمام صندوق‌های بازنشستگی براساس حقوق سه سال آخر نیز مورد موافقت کمیسیون تلفیق قرار نگرفت.

زارع افزود: به دولت اجازه داده شد با درخواست دستگاه‌های اجرایی و همچنین صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی، از طریق شرکت ملی نفت نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی پس از تایید اشخاص از سوی وزارت نفت، براساس قیمت نفت روز صادراتی اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین در پاسخ به سوالی درباره ارز ترجیحی گفت: کمیته‌ای بین دولت و مجلس دراین خصوص تشکیل می‌شود، اما هنوز هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: البته ما تکلیف ارز و نرخ محاسبه آن بر اساس ارز ای تی اس را در کمیسیون مشخص کرده ایم، اما اینکه چه میزان ارز ترجیحی برای کالاهای نهاده‌ها و دارو تعلق بگیرد، هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است و پس از تشکیل کارگروه و تصویب کمیسیون تلفیق، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می‌شود دستگاه‌های امنیتی درباره موضوع ارز ترجیحی ورود کرده‌اند، گفت: ما در این زمینه با هیچ دستگاه امنیتی جلسه‌ای نداشتیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha