۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
ایجاد سیل بند در جنوب کرمان ضروری است/ لزوم رفع مشکلات سیل زدگان در کمترین زمان
رئیس جمهور:

ایجاد سیل بند در جنوب کرمان ضروری است/ لزوم رفع مشکلات سیل زدگان در کمترین زمان

کرمان – رئیس جمهور ایجاد سیل بند در جنوب استان کرمان را ضروری دانست و گفت: مسئولان تا پایان مشکلات در کنار مردم باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات مسئولان در امدادرسانی به مناطق سیل زده جنوب استان کرمان اظهار کرد: در هنگام وقوع حوادث طبیعی نظیر سیلاب و زلزله امر امدادرسانی اولویت اول در مناطق تحت تاثیر است.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی به مناطق سیل زده جنوب استان کرمان به خوبی انجام شده است، افزود: بخش مهم بعدی پیش بینی نزولات جوی و پیشگیری از خسارت های احتمالی است.

لزوم ایجاد سیل بند در جنوب کرمان
رئیسی گفت: بحث ایجاد سیل بندهایی برای حفظ وضعیت کشاورزی مردم و شهرهای در مسیر رودخانه باید هر چه سریعتر انجام شود.

وی از آغاز رفع مشکل آبگرفتگی برخی منازل اشاره کرد و افزود: باید لوازم خانگی مردم که در سیلاب از بین رفته است ظرف ۱۰ روز آینده تهیه شود و در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیسی همچنین بیان کرد: همچنین آمار احشام از دست رفته هم تهیه شده است؛ این میزان دام هم باید ظرف ۱۰ روز آینده خریداری شود و در اختیار مردم قرا بگیرد.

رئیس جهور تاکید کرد: باید این مشکلات با سرعت رفع شود تا مردم احساس نکنند که مشکل آنها ادامه دار است.

سیل بند جیرفت تکمیل شود
وی آبخیزداری و آبخوان داری را از جمله کارهای مهم میان مدت دانست که باید انجام شود و گفت: ایجاد سیل بند جیرفت مساله بلند مدتی است که باید حتما انجام شود. از قدیم الایام بحث سیل بند جیرفت مطرح بوده که باید انجام شود.

رئیسی بیان کرد: احداث سیل بند جیرفت مدتی قبل آغاز شد و چند کیلومتری هم احداث شده اما این کار باید به انتها برسد و نیاز به این است که دولت در این رابطه اعتباراتی را تخصیص دهد.

وی از قرارگاه سازندگی خواست که این کار را دنبال کند و افزود: این کار می تواند از محل درآمدهای معدنی استان انجام شود و در کنار آن دولت هم بودجه ای در این رابطه اختصاص دهد تا این کار با یک حرکت جهادی به سامان برسد.

رئیسی با اشاره به اینکه ساخت سیل بند منطقه را از خطر سیلاب دور می کند، گفت: با این اقدام از اتفاقاتی نظیر آنچه ظرف چند روز اخیر رخ داده جلوگیری می شود. ممکن است این سیلاب آخرین اتفاق نباشد و اگر این وضعیت باز تکرار شود شاهد یکسری مشکلات باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز احساس مردم این است که مسئولان در کنار آنها هستند، گفت: وقتی سیل اول رخ داد علاوه بر استاندار و فرمانداران و نیروهای مسلح، مخبر معاون اول رئیس جمهور از منطقه سرکشی کرد و مصوبات خوبی آن سفر داشت.

وی به سفر وزیر کشور به مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: اما این اقدامات کفایت نمی کند.

مسئولان تا زمان رفع مشکلات در کنار مردم باشند

رئیسی بیان کرد: بنده هم به عنوان انجام وظیفه به منطقه آمده ام. باز هم دولتمردان باید در بخش های متخلف و در حوادث مختلف در کنار مردم حضور پیدا کنند تا رفع مشکلات و گره گشایی از کار مردم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هر مشکلی را با حضور و مشارکت مردم می توان حل کرد، افزود: این سفر استانی نیست، سفری است که به صورت یک دفعه به دلیل سیلاب اتفاق افتاد. ان شاالله سفر استانی به کرمان خواهم داشت و به مناطقی که نتوانستم حضور پیدا کنم هم می روم.

رئیس جمهور گفت: برخی مناطق را امروز رفتیم و عملا جلسه شورای تامین استان به صورت سیار در ماشین و در مسیر برگزار شد.

وی گفت: تصمیم داشتم در این سفر به مناطق دیگری هم بروم اما به دلیل وضعیت آب و هوایی میسر نشد.

رئیسی در خصوص کمبود ماشین آلات گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط خاص استان مشکلی وجود ندارد اما این وضعیت اطمینان بخش نیست. باید ما با یک شرایط اطمینان بخشی وضعیت را تغییر بدهیم که نیازمند این است که ما در دولت مساله را مطرح کنیم و شهرداری های مناطق را تجهیز کنیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha