۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
ضرورت توسعه سازه های پیش ساخته بتنی در کشور
معاون وزیر راه تاکید کرد؛

ضرورت توسعه سازه های پیش ساخته بتنی در کشور

کرج- معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه مترو ماموت خواستار توسعه سازه های پیش ساخته بتنی در کشور شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت پارس لانه، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور درسفر خود به شهرستان ساوجبلاغ استان البرز از روند پیشرفت فیزیکی ایستگاه مترو ماموت بازدید کرد و گفت: با سازنده هایی که فعال عمل کنند نهایت همکاری و کمک را خواهیم داشت.

علیرضا جعفری از بخش های مختلف ایستگاه مترو ماموت بازدید کرد و گفت : با دیدن این ایستگاه چقدر انگیزه دارم که در جاهای مختلف کشور که کارهای عمرانی انجام صورت می گیرد بتوانیم از سازه های بتنی پیش ساخته استفاده کنیم.

اولویت ما در شهرهای جدید کشور مدیریت هزینه، کیفیت و سرعت در اجرای عملیات است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدیدکشور افزود: یکی از اولویت های کار مهندسی این است که فعالیت های ما مبتنی بر آخرین تکنولوژیهای روز دنیا باشد. قطعا ما پیشرفتهای فوق العاده در حوزه مهندسی و ظرفیتهای خوبی در حوزه طراحی و اجرا داریم که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

جعفری استفاده از ظرفیتهای طراحی و اجرا در حوزه متریال ها و مصالحی که بکار گرفته می شود را یکی از الزامات اصلی بیان کرد و گفت: مدیریت هزینه، مدیریت کیفیت و در کنارش سرعت در اجرای عملیات مهمترین موضوعی است که ما به آن اهمیت می‌دهیم و باید این اولویت کارمان در تمام شهر های جدید به کار گرفته شود.

وی افزود: سرعت و زمان یکی از پارامترهای موثر در پروژه های عمرانی است و نگاه صنعتی سازی حتما باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید کشور از اجرای سازه پیش ساخته بتنی در ایستگاه مترو ماموت که از رکورد مناسب در سرعت و اجرا بر خوردار بوده ابراز خرسندی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی و دانش بنیان در این حوزه کاملا مورد استقبال ما هست و این نگاه برای تمام پروژه های مسکن و زیرساخت ها باید ساری و جاری باشد.

پیشرفت ۸۰ درصدی ایستگاه ماموت
رئیس هیئت مدیره شرکت پارس لانه و مجری ساخت ایستگاه مترو ماموت نیز در این بازدید گفت: این ایستگاه به صورت سکوی روی سطحی بوده و خدمات رسانی به کارکنان شرکت های صنعتی اطراف از جمله کارخانه ماموت و شهر ک های مسکونی مانند گلسار، کوهسار و روستاهای بخش مرکزی و چندار پیش بینی شده است.

مهدی کیهانی افزود: این ایستگاه شامل سکو و ساختمان ایستگاه حدود پنج هزار و ۸۵۰ متر مربع است و به صورت بتن پیش ساخته با استفاده از فناوری روز دنیا و آزمایشگاه مدرن با ماشین آلات شرکت پارس لانه تولید شده و در محل ایستگاه با نظارت مهندسین نصب شده است.

کیهانی اظهار کرد: در حال حاضر میزان پیشرفت ایستگاه مترو ماموت بالغ بر ۸۰ درصد است که این میزان در طول یک سال با وجود تأخیر در اجرای پروژه به لحاظ مشکلات نقشه و غیره یک رکورد محسوب می شود.

وی افزود: در اجرای سازه های پیش ساخته بتنی این امکان وجود دارد که ما بتوانیم برای نمای داخلی و خارجی ایستگاه از بتن اکسپوز استفاده کنیم که شرایط بهتری از لحاظ قیمت و سرعت در بر دارد .

مجری ایستگاه مترو ماموت از آمادگی شرکت پارس لانه برای توسعه سازه های بتنی در سراسر کشور خبر داد و گفت با توجه به دانش فنی ساخت این سازه ها می توانیم پروژه های بزرگی را اجرا کنیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha