۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
شرکتهای مختلف از هوش مصنوعی چگونه استفاده می کنند؟
بازار گزارش می دهد؛

شرکتهای مختلف از هوش مصنوعی چگونه استفاده می کنند؟

هوش مصنوعی بخشی جدا نشدنی از زندگی ما است. اما سوال این است که شرکتها برای استفاده از این تکنولوژی چه می کنند و آیا توانسته اند تغییرات معنا داری با کمک هوش مصنوعی را تجربه کنند؟

بازار؛ گروه بین الملل: تا یک دهه قبل هوش مصنوعی نقشی در زندگی انسانها نداشت. در آن روزها نقش هوش مصنوعی در زندگی بیشتر در غالب فیلم های علمی و تخیلی به تصویر کشیده میشد ولی امروزه دیگر چنین وضعیتی وجود ندارد و هوش مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در دنیای غرب گوشی های موبایل بیشتر از اینکه نقش تلفن همراه را داشته باشند، نقش وسیله ای برای نگهداری اطلاعات فردی را بر عهده دارند. اطلاعات حساب بانکی و اپلیکیشن های بانک که پرداخت های پول به وسیله آنها انجام می شود. اطلاعات کارتهای بیمه و حتی بلیت های حمل و نقل عمومی روی گوشی ها وجود دارد.

امروزه دنیای تکنولوژی و هوش مصنوعی نقشی غیر قابل انکار در زندگی ما دارد. از یک طرف استفاده از این تکنولوژی برای پرداختهای روزمره و حتی پرداختهای بالا استفاده می شود و از طرف دیگر در صنایع و خرده فروشی ها کاربرد دارد. شمار بالای وب سایتهای خرید انلاین کالاها و خدمات نشان می دهد که دیگر جایی برای دوری از دنیای انلاین و هوش مصنوعی وجود ندارد.

وب سایت فست کامپانی در گزارش اخیر خود با اشاره به توسعه استفاده از هوش مصنوعی در صنعت نوشت: «در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۰ درصد از شرکتهای فعال در دنیا از هوش مصنوعی برای توسعه فعالیت خود بهره گرفته اند و انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ شمار شرکتهایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند به بیش از ۵۰ درصد برسد. استفاده از هوش مصنوعی در کارخانه های صنعتی و توسعه استفاده از رباتها به جای انسانها یک مساله بسیار مهم است. مساله ای که از چند سال قبل به تدریج شروع شد و سازمان بین المللی کار هم از صاحبان کسب و کارها خواست تا فرصتهای مهارت آموزی و آموزشی را برای کارکنان خود فراهم کنند تا از این طریق بتوانند در دنیای جدید به کار مشغول شوند.»

از طرف دیگر شرکتهای بزرگ و کوچک هم به نوبه خود استفاده از هوش مصنوعی را افزایش دادند. به عنوان مثال شرکتی مثل مک دونالد برای دریافت سفارش از مشتری ها از سیستم هوشمند استفاده می کند و منوی رستوران هم دیگر به صورت کاغذی وجود ندارد.

صفحه های نمایش بزرگ در جای جای رستوران هم وظیفه نمایش منوی غذا را برعهده دارند و هم وظیفه ثبت سفارش مشتری ها را دارند. در شرکت های خرده فروشی بزرگ مانند وال مارت ضمن وجود تگ قیمت روی تمامی کالاها، سیستم اعلام قیمت در جای جای فروشگاه وجود دارد که تنها از طریق هوش مصنوعی کار می کند.

فرد می تواند بارکد کالا را در مقابل دستگاه بگیرد و قیمت ان روی صفحه نمایش ظاهر می شود. از این طریق فرد می تواند به سادگی و بدون اینکه با فردی در ارتباط باشد، از قیمت واقعی کالا مطلع شود.

در شرکتهای خرده فروشی بزرگتر مانند کی مارت و کاستکو، افراد بعد از انتخاب کالاهای مورد نظر خود به جای ارایه ان به فردی که هزینه ها را محاسبه می کند و مبلغ خرید را دریافت می کند، از سیستم پرداخت شخصی استفاده می کنند. به این معنا که افراد باید در مقابل دستگاه هایی قرار بگیرند و بار کد کالاهای خریداری شده را اسکن کنند و سپس مجموع فاکتور خرید مشخص می شود. بعد از ثبت بارکد توسط دستگاه و ارایه فاکتور خرید، فرد پرداخت را از طریق دستگاه انجام می دهد و بدون اینکه با فردی ارتباط داشته باشد از فروشگاه خارج می شود.

این سیستم پرداخت می تواند توسط کارت بانکی انجام شود یا توسط اپلیکیشن هایی که روی موبایل افراد وجود دارد و انها باز هم میزان تماس با دیگران و پول را به حداقل می رسانند.

در نهایت باید در نظر داشت سرعت رسوخ تکنولوژی به زندگی انسان ها به اندازه ای است که نمی توان ان را نادیده گرفت و همسو شدن با این تحولات به ضرورتی مهم تبدیل شده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha