۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
اتاق بازرگانی قزوین خواستار بازگشایی واحدهای تولیدی شد
با صدور بیانیه ای:

اتاق بازرگانی قزوین خواستار بازگشایی واحدهای تولیدی شد

قزوین - اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی قزوین با صدور بیانیه‌ای خواستار بازگشایی واحدهای تولیدی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان قزوین، در بیانیه اتاق بازرگانی صنایع، معاون و کشاورزی قزوین آمده است: همانگونه که مردم شریف استان، فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی مستحضرند؛ بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، تأثیر جدی بر روند اقتصادی دنیا داشته که میهن اسلامی ما نیز از این معضل مستثنی نیست.

علی رغم اینکه اکنون در حال مبارزه برای نابودی این ویروس منحوس هستیم، می‌بایستی برای تحقق فرمایش نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام جهش تولید، اهتمام جدی داشته باشیم تا با حفظ تولید به عنوان شریان اصلی اقتصاد کشور مانع از توقف چرخه اقتصادی در شرایط کنونی باشیم زیرا با توقف تولید، به حرکت درآوردن مجدد آن کاری بسیار دشوارتر از کنترل ویروس کرونا است.

با توجه به شیوع ویروس کویید ۱۹ در سطح جهان و منطقه که اقتصاد کشورمان را نیز تحت تأثیر قرار داده و با اجرای طرح فاصله گذاری در هفته‌های اخیر که نقش مهمی در جلوگیری از شیوع و فراگیر شدن این ویروس مرگبار و قطع زنجیره انسانی به همراه داشته است؛ اتاق بازرگانی قزوین به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان، ضمن تشکر ویژه از کادر درمانی و مدافعان سلامت که با ایثاری جهاد گونه، به حفظ سلامتی آحاد مردم کشور پرداخته‌اند؛ ذکر نکاتی را ضروری می‌داند که از جمله ضرورت جلوگیری از توقف چرخه تولید در سال جهش تولید با توجه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و بروز بیماری کرونا ویروس در جامعه، حفظ تولید به عنوان قلب اصلی و شریان واقعی اقتصاد کشور واستان در شرایط کاهش بی سابقه قیمت نفت و نبود صادرات نفت و هرگونه محصولات وابسته به آن است.

همچنین با توجه به تمایل مدیران و فعالان واقعی بخش خصوصی مبنی بر ایجاد شرایط آغاز تولید در استان قزوین، بازگشایی این واحدها می‌تواند در رونق مجدد تولید و کسب و کارها نقش خطیری ایفا کند و مشکل تأمین مجدد محصولات و اقلام حیاتی موردنیاز را نیز رفع کند.

در بندهای دیگر این بیانیه آمده است: از مدیران کارخانه‌هایی که به هر دلیل قادر به تأمین و انجام پروتکل‌های بهداشتی نیستند، تقاضا می‌شود نسبت به تداوم توقف فعالیت واحدهای خود تا پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.

اتاق بازرگانی قزوین و بخش خصوصی استان، آمادگی خود را در خصوص مشارکت و کمک به انجام طرح غربالگری در محیط‌های صنعتی و تولیدی اعلام کرده و از تمامی دستگاه‌های ذیربط استان درخواست می‌شود با حفظ تعامل مناسب موجود با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، نسبت به انجام همکاری‌های زیرساختی با واحدهای فعال شده تولیدی از جمله پیشنهاد ایجاد دو پایگاه برای ضدعفونی کردن سرویس‌های حمل و نقل کارگران در هریک از شهرها و شهرک‌های صنعتی استان اهتمام ورزند.

اتاق بازرگانی قزوین در حال تعیین خسارات وارد شده به کسب و کارهای اعضای خود ناشی ازبحران کرونا ویروس است که در اولین فرصت پس از تدوین نهایی اعلام خواهد شد و اختصاص سهم استان قزوین از بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی مبارزه با آثار اقتصادی کرونا می‌تواند در این راستا بسیار راهگشا باشد.

در این بیانیه اظهار امیدواری شده است در سایه همراهی‌ها و همدلی‌ها به زودی شاهد رویش مجدد و پویش عظیم اقتصادی کشور با کنترل شرایط موجود باشیم.

کد خبر: ۱۳٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha