۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
اراضی راکد صنعتی گیلان خلع ید می شود
استاندار گیلان:

اراضی راکد صنعتی گیلان خلع ید می شود

رشت- استاندار گیلان گفت: اراضی راکد صنعتی خلع ید و به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی پس از بازدید چند واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت در جمع خبرنگاران، این بازدید را به منظور بررسی عملکرد واحدهای تولیدی و پایش مشکلات آنها عنوان و بر لزوم حفظ شرایط کنونی تولید و تلاش در جهت توسعه آن تاکید کرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از اقلام که پیشتر جهت تامین آنها وابسته به خارج از کشور بوده ایم، امروز شاهد خودکفایی در تولید داخلی هستیم و از این‌رو به خود می بالیم.

وی با بیان اینکه بر اساس منویات رهبری اجازه واردات بیش از نیاز را نمی دهیم، افزود: در صورتی که تولید مشابهی داشته باشیم؛ اجازه وارد کردن آن کالا را نمی دهیم.

استاندار گیلان یادآور شد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب، سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده و دولت سیزدهم بر اجرای سیاست های تحقق آن تاکید دارد، باید راه را برای تولید بیشتر، هموار و تسهیل گری به عنوان امری ضروری سرلوحه کار قرار داد.

وی اجرای این مهم را از برنامه های راهبردی در مدیریت استان خواند و تصریح کرد: باید از همه ظرفیت ها جهت افزایش اشتغال، رونق تولید و حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان استفاده شود.

عباسی مبارزه با قاچاق کالا را از شعارهای راهبردی دولت سیزدهم عنوان و با تصریح اینکه از تولید با جدیت حمایت می کنیم، گفت: تعزیرات و پلیس امنیت اقتصادی، مسئله قاچاق کالا را به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار دهند.

وی با اشاره به نقش تولید کنندگان در توسعه اشتغال و رشد اقتصادی استان گفت: تسهیلات و مشکلات ارزی از جمله مطالبات و دغدغه تولیدکنندگان استان است.

عباسی با اشاره به بازدید امروز خود از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت، افزایش تولید را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به میزان تقاضا لازم hست به جریان تولید سرعت بخشید و توسعه شهرک های صنعتی و مولد سازی واحدهای کنونی در این مجموعه ها را دنبال کرد.

وی زمین های واگذار شده به برخی افراد به منظور انجام امور تولیدی در سال های گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: اراضی راکد به زودی خلع ید و به متقاضیان دارای شرایط واگذار می شود.

عباسی ادامه داد: باید تلاش شود تا واحدهای راکد، وارد جریان تولید شوند و واحدهای نیمه راکد نیز به واحدهای مولد تبدیل شود و اطمینان داریم با حمایت مردم و هم افزایی دستگاه های اجرایی، به اهداف توسعه محور استان می‌رسیم.

وی از صدور مجوزهای بی نام برای تولید خبر داد و گفت: این اقدام در جهت تسریع روند اداری و بر اساس سند آمایش سرزمینی و نیز طبق مزیت های نقاط مختلف استان انجام می شود و در قالب فراخوان به سرمایه گذاران، اعلام و سپس به متقاضیان دارای شرایط اعطا می شود.

استاندار گیلان به محدودیت زمین در گیلان اشاره و اضافه کرد: توسعه صنایع دانش بنیان و سبک، از اولویت های استان است.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha