۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
رشد اقتصادی چین فراتر از انتظارات است| آینده روشن و مثبت پیش روی پکن
رسانه های خارجی اعلام کردند؛

رشد اقتصادی چین فراتر از انتظارات است| آینده روشن و مثبت پیش روی پکن

چین با ریشه کنی فقر مطلق به اولین اهداف ملی صدمین سالگرد خود دست یافته است ​​​​​​تا کشور را به یک کشور سوسیالیستی مدرن بزرگ، مرفه، قوی و دموکراتیک تبدیل کند.

به گزارش بازار، رویترز روز دوشنبه گزارش داد که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱ برابر با ۸.۱ درصد رشد کرد که سریعتر از پیش بینی هشت درصدی و بسیار بالاتر از هدف دولت برای بیش از شش درصد بود.

سی ان بی سی نیز در روز دوشنبه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه چهارم نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش یافت. تولید صنعتی این کشور نیز در دسامبر نسبت به ۲۰۲۰، معادل ۴.۳ درصد افزایش یافت که از پیش‌بینی رویترز برای رشد ۳.۶ درصدی پیشی گرفت.

سی‌ ان‌ بی‌ سی گزارش داد که تولید خودرو در این کشور برای اولین بار از آوریل تا کنون رشد داشته است و در دسامبر ۳.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی را ثبت کرده است. این رسانه همچنین اعلام کرد که محموله های چین از پیش بینی ها پیشی گرفت به طوری که ۲۱ درصد در دسامبر جهش کرد و ارزش صادرات چین در سال را به نزدیک به ۳.۴ تریلیون دلار رساند. در سال ۲۰۲۱، فروش کلی خرده فروشی ۱۲.۵ درصد نسبت به انقباض سال قبل رشد کرد و به سطح سال ۲۰۱۹ رسید.

کریستین پنگ رئیس بخش مصرف کننده چین بزرگ در یو بی اس گفت: درآمد کارمندان مشاغل بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به ویژه در صنایع پرکار مانند پذیرایی و تولید افزایش یافت. اسوشیتدپرس نیز در گزارش خود نوشت: چین در تلاش است تا اقتصاد را به سمت رشد پایدارتر مبتنی بر مصرف داخلی به جای صادرات و سرمایه گذاری هدایت کند و خطرات مالی را کاهش دهد.

به گزارش سی ان ان، در کنفرانس مرکزی کار اقتصادی که در دسامبر برگزار شد و در آن اولویت های سیاست اقتصادی کلیدی برای سال ۲۰۲۲ مشخص شد، دولت نشان داد که در مورد سیاست ها فعالانه عمل خواهد کرد و انتظار دارد سرمایه گذاری زیرساختی را در اولویت قرار دهد و از بازارهای مسکن تجاری حمایت کند.

این رسانه ها ضمن اعلام اینکه آینده چین بسیار مثبت و روشن است، معتقدند که چین با ریشه کنی فقر مطلق به اولین اهداف ملی صدمین سالگرد خود دست یافته است تا کشور را به یک کشور سوسیالیستی مدرن بزرگ، مرفه، قوی و دموکراتیک تبدیل کند.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha