۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
مشاوران نمایندگان کارگری هم به شورای عالی کار می روند
مذاکرات به نتیجه رسید

مشاوران نمایندگان کارگری هم به شورای عالی کار می روند

پس از رایزنی های متعدد مقرر شد در جلس شورای عالی کار که فردا (چهارشنبه ۲۰ فروردین) برای تعیین تکلیف افزایش حقوق کارگران حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار بازار، جلسه شورای عالی کار که در روزهای پایانی سال گذشته برای تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران برگزار شده بود به دلیل اختلاف دیدگاه اعضای این شورا به نتیجه رسید.

به منظور تعیین تکلیف افزایش حقوق سال ۹۹ کارگران برگزاری جلسه شورای عالی کار به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد ولی این جلسه با بیش از یک هفته تاخیر قرار است فردا(چهارشنبه ۲۰ فروردین) ساعت ۱۸ در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ریاست محمد شریعتمداری و با حضور نمایندگان دولت و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شود.

اما مساله اصلی در برگزاری جلسه شورای عالی کار عدم دعوت از مشاوران کارگری بود اما یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: این یک تاکتیک برای ایجاد ناهماهنگی میان نمایندگان کارگری برای جلسه شورای عالی کار بود.

وی افزود: پس از مذاکرات متعددی که با مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد مقرر شد تا مشاوران نمایندگان کارگری نیز در جلسه شورای عالی کار حضور داشته باشند.

در جلسات شورای عالی کار که ۲۶ و ۲۸ اسفند سال ۹۸ برای تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق کارگران برگزار شد دولت پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی، نمایندگان کارگری پیشنهاد افزایش ۴۵ درصدی و نمایندگان کارفرمایی پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارگران را مطرح کردند اما به دلیل تفاوت فاحش دیدگاهها میان اعضای شورای عالی کار این جلسات بدون نتیجه به اتمام رسید.

کد خبر: ۱۳٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha