۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
تغییری در بهای برق ۷۵ درصد مشترکین ایجاد نمی شود| مدیریت ۱۰ هزار مگاواتی برق در تابستان ۱۴۰۱
مدیرعامل توانیر مطرح کرد

تغییری در بهای برق ۷۵ درصد مشترکین ایجاد نمی شود| مدیریت ۱۰ هزار مگاواتی برق در تابستان ۱۴۰۱

کردی مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مشترکین تغییری را در قبض های برق خود نخواهند داشت، گفت: هدف اصلی ما اصلاح الگوی مصرف در بین مشترکین پر مصرف و کاهش یارانه دریافتی آنهاست.

بازار؛ گروه آب و انرژی: تعرفه های جدید برق از ابتدای بهمن اعمال می شود. تعرفه هایی که مدیرعامل توانیر می گوید برای اصلاح الگوی مصرف در بین مشترکین پر مصرف افزایش یافته است. بسیاری این تصمیم دولت را به معنای حذف یارانه انرژی می دانند اما آرش کردی این ادعا را قبول ندارد. او ادامه می دهد: دولت به دنبال کاهش یارانه دریافتی پر مصرف هاست. اینگونه نیست که پرمصرف ها یارانه شان به طور کامل قطع شود. به گفته او، در صورت حذف یارانه برق، رقم قبوض برق خیلی بیشتر از این حرف ها افزایش پیدا می کند.

او همچنین تاکید می کند که حدود ۷۵ درصد مشترکین مصرفی مطابق الگو دارند که تغییری در بهای قبض آنها ایجاد نخواهد شد. ضمن اینکه سیاست های تشویقی دولت برای کسانی که مصرفی کمتر از الگوی مجاز دارند هم ادامه پیدا می کند.

هدف اصلی از تغییر تعرفه برق، اصلاح الگوی مصرف در بین مشترکان پر مصرف است. ضمن اینکه حدود ۷۵ درصد مشترکینی مصرف مطابق الگو دارند که تغییری در بهای قبض آنها ایجاد نشود

آرش کردی مدیرعامل توانیر که در افتتاحیه کنفرانس سیرد سخن می گفت، اظهار داشت: طرح هایی که طی یک دهه گذشته در شرکت های توزیعی انجام شده به نسبت سایر بخش ها قابل قیاس نیست.

او همچنین با اشاره به اهمیت بخش توزیع شبکه برق گفت: سالها عادت کرده بودیم که بخش مصرف می تواند به هر میزانی که می خواهد می تواند از انرژی برق استفاده کند و ما باید متناسب با رشد مصرف، بخش تولید را توسعه دهیم. تصور ما این بود که با این روش می توانیم بازار برق را به تعادل برسانیم.

مدیر عامل توانیر ادامه داد: به دنبال بروز محدودیت های در بازار مصرف حوزه هایی همچون گاز به این نتیجه رسیدیم که برای تامین نیاز کشور می توانیم از فرصت هایی که در زمینه مدیریت مصرف هم استفاده کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ما به یک بازنگری اساسی در کل بخش های شبکه توزیع نیاز داریم، ادامه داد: اصلاح ساختار اقتصادی بخش توزیع مستلزم به اصلاح ساختار اقتصادی کل صنعت برق دارد. باید این کار حتما از بخش توزیع شود.

کردی گفت: محدودیت ها و تغییر نیازها باعث بازنگری در عرصه توزیع برق و به ویژه مدیریت تقاضا شد و موضوعات مهمی مانند اصلاح ساختار اقتصادی صنعت برق و بخش توزیع برق، بهبود حاکمیت شرکت های توزیع برق، هوشمندسازی و ارتباطات هوشمند با مشتریان، تاب آوری و قابلیت اطمینان و... مور توجه قرار گرفت.

اگر موضوع تعرفه ها و هوشمندسازی کنتورهای برق باهم پیش رود، به هدفگیری مدیریت مصرف ۱۰ هزار مگاواتی در تابستان خواهیم رسید

مدیرت ۱۰ هزار مگاواتی مصرف برق در تابستان سال آینده
مدیرعامل شرکت توانیر نصب کنتورهای هوشمند را مهمترین ابزار کنترل بار شبکه برشمرد و افزود: به این منظور طرح فهام که از سال ها پیش تعریف شده بود امسال با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت و مشترکان دیماندی، پرمصرف و صنعتی را به صورت صد درصد تحت پوشش قرار خواهد داد.

کردی یادآور شد: با این اقدام، بیش از نیمی از بار شبکه کنترل پذیر و رویت پذیر خواهد شد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: اگر موضوع تعرفه ها و هوشمندسازی کنتورهای برق باهم پیش رود، به هدف گیری مدیریت مصرف ۱۰ هزار مگاواتی در تابستان خواهیم رسید.

کردی تصریح کرد: برای اطلاع رسانی به مشترکان و اینکه بدانند خارج از الگو مصرف می کنند یا داخل الگو هستند، نیازمند کنتورهای هوشمند هستیم.

او اضافه کرد: همه این موارد نشانگر آن است که شرکت‌های توزیع نقشی کانونی در این تحولات دارند.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha