۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
اعمال روش‌های جدید محاسبات قبض برق
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد

اعمال روش‌های جدید محاسبات قبض برق

کردی، مدیر عامل شرکت توانیر از اعمال روش‌های جدید محاسبات تعرفه‌های برق برای مشترکین خانگی از اول بهمن ماه خبر داد.

به گزارش بازار، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر در نهمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد با اشاره به این که هدف از اجرای این طرح اصلاح الگوی مصرف و رفتار مشترکین برق است گفت: این طرح با افزایش تعرفه‌های برق در بخش خانگی برای مشترکین پرمصرف اجرا خواهد شد تا از این به بعد الگوی مصرف بعنوان خط قرمزی برای تعیین تعرفه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مهم صنعت برق بر روی مدیریت مصرف و تقاضا متمرکز شده است ادامه داد: ما در این بخش برنامه‌های مشخصی داریم که به فرهنگ‌سازی و کنترل مصرف برق برای زمان اوج مصرف سال آینده ختم می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه با اعمال تعرفه‌های جدید برق، مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت کنند یارانه برقشان تغییری نخواهد کرد گفت: مشترکینی که مصرف خود را در حد الگوی مصرف نگه دارند تشویقی دریافت می‌کنند، اما کسانی که از الگو بیشتر مصرف می‌کنند به تدریج یارانه برقشان کمتر می‌شود.

کردی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مشترکین الگوی مصرف را رعایت می‌کنند گفت: هدف گذاری ما سوق دادن مشترکینی که خارج از الگو و قاعده برق مصرف می‌کنند به سمت الگوهای تعیین شده برای مصرف برق است که از این طریق مدیریت بار مصرف و تقاضا انجام خواهد شد.

وی افزود: حرکت بعدی ما هوشمندسازی سیستم توزیع برق است که تحولی بزرگ در اندازه‌گیری مصرف برق ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: یکی از معضلات بزرگ ما در مدیریت مصرف موضوع اندازه‌گیری است که طبق هدفگذاری ما در سالیان گذشته با نصب کنتورهای هوشمند این مشکل برطرف و امکان قرائت برخط (آنلاین) مصرف‌کننده در مدت زمان ۱۵ دقیقه عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح سهام از ده سال پیش گفت: بومی‌سازی دانش فنی کنتورهای هوشمند و ساخت لوازم اندازه‌گیری در این طرح که مربوط به کنتورهای هوشمند است در این سال‌ها به خوبی انجام شده و ما هم اکنون پشتوانه قابل اعتمادی در خصوص کنتورهای هوشمند داریم.

کردی با اشاره به تجربه‌های صنعت برق و اتفاقاتی که در تابستان افتاد افزود: ما برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات سرعت نصب کنتورهای هوشمند را برای مشترکین پرمصرف افزایش دادیم و در زمان مشخص شده صد در صد این مشترکین را به کنتور هوشمند مجهز خواهیم کرد.

وی گفت: در ده سال گذشته بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند نصب شده که امسال پیش‌بینی می‌شود به سه میلیون کنتور افزایش پیدا کند که البته مناقصات این طرح برگزار شده و نصب این کنتورها نیز تعیین تکلیف شده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha