۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
احتمال افزایش قیمت نقره در کوتاه مدت| چین همچنان پشتیبان نقره خواهد بود
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال افزایش قیمت نقره در کوتاه مدت| چین همچنان پشتیبان نقره خواهد بود

قیمت نقره پس از افزایش چشمگیر خود در روز جمعه مجددا در کانال نزولی قرار گرفته و با این حال، به نظر می رسد قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت بتواند مجددا مقاومت ۲۳ دلار را محک بزند.

به گزارش بازار، قیمت نقره روز دوشنبه از پایین ترین سطح خود در روز جمعه جهش کرده و با اینحال، قیمت اکنون به زیر سطح مقاومت ۲۳.۰۰ دلار کاهش یافته و روند نزولی ادامه دارد. از یک سو، بازدهی بالاتر سود خزانه داری همچنان بر این فلز گرانبها فشار وارد می کند.

در زمان نگارش این مقاله، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با ۴.۸۱ درصد افزایش به ۱.۷۸ درصد رسید.و حدود ۱.۷ درصد نسبت به روز جمعه افزایش داشته است؛ موضوعی که نهایتا منجر به کاهش قیمت نقره و سایر فلزات گرانبها شده و از جذابیت آنها کاسته است.

البته قیمت نقره همچنان از داده های مثبت چین برخوردار بوده؛ چراکه چین بزرگترین مصرف کننده نقره و سایر فلزات صنعتی است. در آغاز سال جاری میلادی، تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه چهارم سال ۲۱ به میزان ۱.۶ درصد در مقایسه با پیش بینی ۱.۱ درصد و سه ماهه قبل ۰.۲ درصد افزایش یافت. علاوه بر این، تولیدات صنعتی چین در ماه دسامبر سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش یافته که بالاتر از ۳.۸ درصد قبلی و انتظار ۳.۶ درصد است.


پیش بینی قیمت نقره

احتمال افزایش قیمت نقره در کوتاه مدت| چین همچنان پشتیبان نقره خواهد بود


قیمت نقره در معاملات اوایل دوشنبه در زیر سطح حیاتی روانشناختی ۲۳.۰۰ قرار دارد. در روز جمعه، قیمت نقره به بالاترین سطح دو هفته ای خود یعنی ۲۳.۳۰ یعنی رسید و به زیر سطح مذکور سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله، ۰.۰۷ درصد کاهش یافت و به ۲۲.۹۴ رسید.

در نمودار چهار ساعته، قیمت نقره کمی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۵ و ۵۰ روزه معامله می شود. قیمت نقره همچنین بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه بلندمدت است. بر اساس هر دو شرایط تکنیکال و فاندامنتال، این فلز گرانبها احتمالاً در کوتاه مدت افزایش قیمت بیشتری را به ثبت خواهد رساند.

انتظار می رود قیمت نقره در امتداد میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۲۲.۸۳ به حمایت خود ادامه دهد. پس از آن، گاوها این فرصت را خواهند داشت که بالاترین سطح جمعه ۲۳.۳۰ را دوباره آزمایش کنند.

پس از آن سطح، هدف بعدی در منطقه حیاتی ۲۳.۵۰ خواهد بود که آخرین بار در ماه نوامبر شاهد آن بودیم. از طرف دیگر، کاهش بیشتر قیمت از سطح حمایت فعلی ممکن است باعث شود خرس ها قیمت را به ۲۲.۶۷ یا پایین تر در ۲۲.۴۷ بکشانند.

کد خبر: ۱۲۹٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha